Nordic Choice Hotels er årets resultatskaper

Nordic Choice Hotels er årets resultatskaper

Med målet om å bli Europas beste salgsorganisasjon er prisen «årets resultatskaper» i år gitt til Nordic Choice Hotels. Konsulentselskapet, Euro Business School som deler ut prisen har
spesielt lagt til grunn hotellkjedens markante salgsvekst.

Til tross for 15 andre suksessfulle kandidater nominert til prisen «Årets resultatskaper», trakk Nordic Choice Hotels det lengste strået. Det er flere faktorer som har ledet til anerkjennelsen. Blant annet
hotellkjedens formidable salgsvekst på hele 33 prosent. Den store suksessen forklares med tydelige mål i salgsarbeidet, tilpasset salgstrening og et nyetablert salgsakademi.

– Prisen for årets resultatskaper henger høyt, og i år hadde vi mange sterke nominasjoner fra virksomheter i flere ulike bransjer. Dokumenterte resultater knyttet til både salgsøkning, resultatgrad, omsetningsvekst, nye kunder og ikke minst kundetilfredshet må fremlegges for å bli vurdert. Nordic Choice har på kort tid oppnådd imponerende resultater på alle disse parametrene og er en verdig vinner av årets pris, sier juryformann og administrerende direktør i Euro Business School, Per Kjetil Parr.

Prisen er delt ut på grunnlag av blant annet følgende prestasjoner:

* Salgsøkning på 33,2 prosent.

* Totalt antall salgsrettede kundemøter økte med seks prosent.

* Gjennom tydelige mål i alle salgsmøtene har antall tilbud økt med 35 prosent fra 2012.

* Gjennom analyseverktøyet GAP Vision, avdekket Nordic Choice de viktigste driverne i salget for kundetilfredshet og lojalitet.

Manager for Nordic Choice Sales Academy, Marianne Saga, tok i mot prisen sammen med Johan
Henningson, Commercial Development Director.

- Vår oppgave er å gjøre gode selgere enda bedre. Det handler om rett trening til rett person, sier Saga.

Videre forteller Saga:

- Å tilegne seg kunnskap beror på vilje. Ønsket om å kontinuerlig evaluere oss selv og gjøre oss selv enda bedre er årsaken til fremgangen vår. Læring er en ting, men det er også viktig å sette ny kunnskap i praksis.

For intervju med Johan Henningson og Per Kjetil Parr, gå til: http://ebs.seriatv.com/?route=seria%2Fvideoplayer%2Fstrobeframe_easy&objectKey=288650&_r=6330599

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 10 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo