Nordic Choice Hotels blir først i Norden med Apple Pay

Nordic Choice Hotels blir først i Norden med Apple Pay

Som den første hotellkjeden i Norden, og et av de første landene utenfor USA, introduserer nå Nordic Choice Hotels den kontaktløse betalingsmetoden Apple Pay på sine hoteller. Kontaktløs betaling spås å revolusjonere befolkningens betalingsvaner.

Nordic Choice Hotels er allerede godt i gang med implementeringsplanene for Apples nye betalingsløsning. Først ut er Comfort Hotel Xpress Central Station i Oslo. I løpet av året vil teknologien rulles ut på alle Nordic Choice-hotellene. Nordic Choice Hotels blir dermed den første hotellkjeden i Norden som kan tilby gjestene den kontaktløse betalingsmetoden.

-I alt vi gjør står gjesten i fokus. Vi undersøker deres behov og hvordan vi kan optimalisere gjesteopplevelsen hos Nordic Choice. Ved å implementere kontantløs betaling via Apple Pay vil vi gjøre oppholdet for gjesten enda bedre, fordi det er en enkel, sikker og rask betalingsmåte. Derfor går vi nå i gang med å tilpasse våre systemer slik at Apple Pay blir tilgjengelig på hotellene så fort som mulig, sier Oscar Edholm, CIO Nordic Choice Hotels.

Med tjenesten Apple Pay vil gjestene kunne bruke sin smarttelefon eller Apple Watch til å utføre betalingen. Tjenesten ble lansert i USA høsten 2014.

For mer informasjon:

Oscar Edholm, CIO Nordic Choice Hotels, Tlf +46 706 95 95 60

Simen Vinge, driftsdirektør for Comfort Xpress, Tlf: 415 04 235

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 179 hoteller og 12 500 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.