Nordic Choice-gjester surfer på høyeste hastighet

Nordic Choice-gjester surfer på høyeste hastighet

(Oslo, 29. mai 2013) I bagasjen til dagens hotellgjest finner du tre til fem enheter avhengig av nettilgang. Nå styrker Nordic Choice gjestenettet for å imøtekomme økende brukerbehov blant hotellgjestene.

Undersøkelser viser at gratis internett er en av de viktigste faktorene for valg av hotell. Som et ledd i Nordic Choice Hotels strategiske IT-satsning har selskapet inngått en avtale med Telenor, som sikrer gjestenett med hastigheter opp til 1 gigabit på de norske hotellene.

-For mange gjester er et dårlig nett like irriterende som en hard seng å sove i. Hos oss skal en hver gjest kunne koble seg på nett med både mobil, data og lesebrett uten at det går på bekostning av kvalitet. Nordic Choices tilpasser seg fremtidens databruk, og investeringen vi nå gjør sikrer oss et gjestenett på høyde med de beste i Europa, sier Lars Evensen i Nordic Choice.

Med den nye avtalen legger Nordic Choices til rette for innovasjon rundt nye spennende tjenester. Den høye hastigheten vil bli benyttet til hotelldrift samt trådløssone for hotell- og konferansegjester. Telenor har også intensjon om å bygge 4G-dekning på de største Nordic Choice-hotellene i løpet av kontraktsperioden, for å imøtekomme gjestenes økende bruk av mobildata.

-Nordic Choice er en inspirerende samarbeidspartner, og vi er veldig glade for å bli foretrukket i hard konkurranse med de største nordiske IT-driftsselskapene i markedet. Vi utfordrer hverandre på innovative løsninger, og vi ser frem til å være med videre i utviklingen av hotellkonsernets kommunikasjonsløsninger, sier Bjørn Ivar Moen, leder for bedriftsmarkedet i Telenor.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 12 000 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 9 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.