Mesterkokken Marcus Samuelsson åpner restaurant midt i Bergen sentrum.

Mesterkokken Marcus Samuelsson åpner restaurant midt i Bergen sentrum.

Onsdag 27. november vil Obamas favorittkokk Marcus Samulesson åpne sitt nye restaurantkonsept Kitchen & Table på Clarion Hotel Admiral, midt i Bergen sentrum.

- Vi er veldig stolte av å kunne ønske Marcus og Kitchen & Table velkommen til Bergen. Bergen er i ferd med å etablere seg som en gastronomisk hot spot og da passer det veldig bra å få en av verdens hotteste kokker til byen, sier Katalin Paldeak, direktør Clarion Hotels Nordic.

Svenske Marcus Samuelsson, basert i New York, innfører nå Manhattans internasjonale smaker og kjøkken i Skandinavia. I samarbeid med Clarion Hotels åpner han restaurantkonseptet på alle Clarion hotell i Norge og Sverige.

- Manhattan er som et matmekka. Her finner du smaker fra hele verden. Med Kitchen & Table har jeg lyst til å bringe denne smaksregnbuen til Norge og Sverige. I tillegg så kommer alle restaurantene til å få signaturretter med utgangspunkt i lokale råvarer, så hver by vil få sin egen unike Kitchen & Table meny. Gjestene vil oppleve en fantastisk smakblanding mellom NY og Norge, sier Marcus Samuelsson.

Med konsept, fun dining, skal Samuelsson vise det norske publikum at god mat ikke trenger å være stivt. Fun dining handler om gode smaker i en avslappet atmosfære, omringet av kjente og ukjente glade mennesker med toppservice.

For mer informasjon:

Pouria Ruhi, kommunikasjonsrådgiver Nordic Choice Hotels. Telefon: 93257526.

Katalin Paldeak, direktør Clarion Hotels Nordic. Telefon +46 709267353

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 172 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 15 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.