Marcus Carlsson blir direktør for Petter Stordalens eiendomsselskap Home Properties

Med 19 eiendommer i Norden er Petter Stodalens eiendomsselskap Home Properties et av markedets beste på utvikling og forvaltning av hotelleiendom. Fra 1. Oktober vil Marcus Carlsson, 35 år, lede selskapet. I tillegg vil Carlsson også ha ansvaret for eiendommene i Stordalens selskap Anker Properties.

Marcus har vært en del av Nordic Choice Hotels i mange år og han kan hotelldrift. Marcus har imponert med sin business-teft og øye for detaljer. Jeg er sikker på at Marcus er den rette mannen for Home Properties, sier Petter A. Stordalen, eier Home Properties.

Marcus Carlsson har tidligere vært driftsdirektør for Comfort-kjeden, med blant annet ansvar for nye kontrakter. De to siste årene har Carlsson jobbet som Director of Project Development for Nordic Choice Hotels, med ansvar for å finne nye hotellprosjekt og kontraktsforhandlinger med eiendomsutviklere.

Marcus har vist en unik evne til å treffe blink på prosjekter han har valgt. Han er dyktig på å se helhet og samtidig være nøye med detaljer, og han er god i kommunikasjonen med eiendomsutviklere og huseiere. Marcus har vært en viktig ressurs i avdelingen, og vi ønsker han lykke til videre i sin nye stilling, sier Catarina Molén-Runnäs, CEO Nordic Property Management.

Home Properties og Anker Properties eier blant annet Clarion Hotel Post i Gøteborg, Clarion Hotel Amaranten i Stockholm og Clarion Collection Hotel Christiania Teater i Oslo. I tillegg til den daglige driften av Home Properties vil Marcus Carlsson jobbe tett med business development i Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 179 hoteller og 12 500 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.