Informasjon vedrørende situasjon ved Clarion Hotel Royal Christiania

Det har i dag vært gjennomført en politiaksjon ved Clarion Hotel Royal Christiania etter en gisselsituasjon som involverte en av våre medarbeidere. Politiet kom raskt til stedet, og ca kl. 15.00 lyktes politiet med å avklare situasjonen og pågripe gjerningsmannen. Medarbeideren har ingen fysiske skader og er tatt hånd om. Hotellets ledelse m/kriseteam er på plass og sørger for oppfølging av samtlige ansatte.

I dag har vi opplevd enhver hotelleders verste mareritt. Det er med enormt stor lettelse at kan konstatere at vår medarbeider er i god behold.  Vi skal nå gjøre alt vi kan for å sikre at vedkommende får den oppfølgingen som trengs på kort og på lang sikt. Våre medarbeideres trygghet og sikkerhet er prioritet nummer 1. Det er forferdelig trist at et enkelt menneske kan skape slik utrygghet i vår hverdag.

Dette har vært en ekstraordinær hendelse, og beredskapen er generelt svært god ved våre hoteller. Vi vil likevel nå gå gjennom alle våre rutiner for å sikre at beredskapen er ivaretatt på alle tenkelige måter.

Jeg vil benytte anledningen til å rose hotelldirektør André Schreiner, driftsdirektør Terje Ropstad og kjededirektør Henrik Berghult for den handlekraft de har vist i en vanskelig og uoversiktlig situasjon. Jeg vil også på vegne av kollegaer og venner av vår medarbeider, samt hele Nordic Choice Hotels, rette en stor takk til Oslo Politidistrikt for svært profesjonell og god håndtering.

Torgeir Silseth, Administrerende direktør Nordic Choice Hotels

Nordic Choice Hotels er en av Nordens største hotellkonsern med 171 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.