Henrik Ståhl sjekker inn som ny hotelldirektør på Quality Hotell 33 i Oslo.

Henrik Ståhl sjekker inn som ny hotelldirektør på Quality Hotell 33 i Oslo.

Etter mange år hos Quality Spa & Resort Norefjell, først som hotellsjef og deretter som hotelldirektør, har Henrik Ståhl nå tatt på seg oppgaven som hotelldirektør på Quality Hotel 33.

Med det flytter han fra blåbærskog og skisport til en av Oslos mest fremtidsrettede områder: Økern.

-  Jeg er privilegert som får ta over et så fint hotell som Q33. Dette er en gjemt perle. Arkitektonisk enestående. En herlig restaurant og bar i toppetasjen, med utsikt over hele byen. Og med all nyetableringer i nærområdet, så blir vi bydelshotellet for hele Groruddalen, sier Henrik Ståhl, hotelldirektør Quality Hotel 33.

Henrik Ståhl har tilbrakt storparten av sin hotellkarriere hos Nordic Choice Hotels, og vært i selskapet siden 1999.

-  Det har vært en herlig reise. Jeg har fått prøve meg i mange roller og kjenner veldig godt til selskapet og Quality kjeden. Den erfaringen skal jeg bruke hver dag for å fortsette den gode jobben som allerede blir gjort på hotellet, sier Henrik Ståhl.

Med utbygging av nye boliger, et nytt storkino og badeland som nærmeste nabo, har Quality Hotel 33 en unik posisjon i Quality Hotels portefølje.

-  Hele bydel Bjerke transformeres. Økern, med Økernsenteret som vi kjenner den i dag vil om noen få år være et minisentrum i Oslo. Derfor er det viktig for oss å få inn en person som vi vet kjenner Qualitys verdier godt, og som vi er sikre på kommer til å gjøre en kjempejobb. Henrik vil bidra til å gjøre alle beboere av Groruddalen stolte av Quality Hotel 33, det er jeg sikker på, sier Eivind Tangvik, kjededirektør for Quality Hotels Norge, en del av Nordic Choice Hotels.

Fakta Quality Hotel 33

242 rom

Konferanseavdeling med plass til 980 gjester

Restaurant og bar i toppetasjen.

Philip Stark og Davis Design interiør.

Kunst av blant annet Marcel Lelienhoff, Sven Påhlsson, Jan Christensen og Odd Tandberg

Tildelt ”Olavsrosa” i 2012 av Norsk Kulturarv for arkitektur, yngste vinner av denne prisen.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 172 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 15 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.