Heiet og spiste insekter til inntekt for TV-Aksjonen

Heiet og spiste insekter til inntekt for TV-Aksjonen

(Oslo 14.10.15) Onsdag 14. oktober var det duket for næringslivets stafett for TV-aksjonen. Nordic Choice Hotels sponset arrangementet og lovte å donere 50 kroner for hvert sete som ble fylt på Bislett Stadion. Oslos skoleelever var invitert, og de 1600 som dukket for å heie opp fikk også mulighet til å bidra på annet vis…

-Vi hadde som mål å gi 100 000 kroner til TV-aksjonen, så da vi endte opp på 80 000 med setene måtte vi være litt kreative. Regnskogfondet foreslo at vi skulle by på insekter fra regnskogen og donere 1000 kroner på vegne av alle som spiste. Det ble kjempepopulært! Vi hadde faktisk for få smakebiter i forhold til hvor mange som ville prøve seg, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Kash King underholdt og Fabian Stang avfyrte startskuddet da skoleelevene sørget for at Nordic Choice Hotels fikk donert 100 000 kroner til TV-aksjonen.

-Nordic Choice Hotels har hatt et langt samarbeid med Regnskogfondet. Derfor er det en glede å bidra litt ekstra når de har fått TV-aksjonen. Ved å sponse stafetten får vi kombinert en av våre hjertesaker med trening og glede. Det er en perfekt kombinasjon og vi er glade for at så mange elever dukket opp for å støtte Regnskogen, sier Wisth, som også var kaptein for selskapets stafettlag.

Næringslivslagene løp mot hverandre og et profflag med Ezinne Okparaebo i spissen. Karen-Marie Ellefsen kommenterte stafetten og lærerne fra Berg Skole gikk til slutt av med seieren. Alle lagene var allikevel strålende fornøyde. Det samme var TV-aksjonen og Regnskogfondet.

-Nordic Choice Hotels er vår eldste og gjennom årene viktigste samarbeidspartner. Når alle bidrar, inkludert næringslivet, kan vi nå langt i kampen for regnskogen. Vi vil gjerne takke for at Nordic Choice Hotels, i tillegg til vesentlig og langvarig støtte, nå har valgt å sponse TV-aksjonen med hele 100 000 kroner ekstra, sier Lars Løvold, daglig leder i Regnskogfondet.

Nordic Choice Hotels har vært partner med Regnskogfondet siden 2008. For hvor natt en gjest bor på et av selskapets hotell beskyttes 100 kvadratmeter regnskog i ett år. I 2014 beskyttet Nordic Choice Hotels sammen med sine gjester regnskog tilsvarende 86 628 fotballbaner.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 179 hoteller og 12 500 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo