Gjev pris til Clarion Collection Hotel Havnekontoret

Gjev pris til Clarion Collection Hotel Havnekontoret

(Bergen, 18.05.2012) Da Choice Hotels International kåret verdens beste Clarion hotell, gikk prisen til Clarion Collection Hotel Havnekontoret i Bergen. Hotellet ble best av totalt 300 Clarion og Clarion Collection hoteller fra hele verden, som konkurrerte om den gjeve utmerkelsen.

-Det er fantastisk morsomt at et hotell i Bergen kan hevde seg i en slik skarp internasjonal konkurranse. Clarion Collection Hotel Havnekontoret er et lite hotell men med stor personlighet og masse sjel. Dette er et hotell som fortjener å bli lagt merke til langt utover Norges grenser, sier Torgeir Silseth administrerende direktør i Nordic Choice Hotels som eier Clarion Collection kjeden.

Clarion Collection Hotel Havnekontoret har 116 rom i et av byens mest ærverdige bygg, midt på bryggen i Bergen. Beliggenheten, kombinert med en sterk historisk forankring, nybarokk arkitektur og utsøkt interiør, gjør at Havnekontoret i dag fremstår som Bergens mest fasjonable hotell. I juryens begrunnelse heter det at hotellet har levert enestående resultater innen Revpar utvikling, arbeidsmiljø, gjestetilfredshet og driftsresultat. Prisen som ble overrakt under en gallamiddag i anledning Choice Hotels International  Convention i Las Vegas, føyer seg inn blant flere utmerkelser som har tilfalt Clarion Collection Havnekontoret.

-Vår strategi har fra første dag vært å levere et kvalitetsprodukt. Takket være våre fantastiske medarbeidere har vi klart å levere et produkt som innfrir forventingene til våre gjester. En slik utmerkelse gir oss motivasjon og inspirasjon til å stå på videre fremover.  Det er våre medarbeidere som hver dag gjør en strålende jobb som er nøkkelen bak suksessen vår. Jeg er utrolig stolt og glad for å være en del av dette teamet sier hotelldirektør på Clarion Collection Hotel Havnekontoret Hilde Berentsen.

Clarion Collection Hotels består av 42 mindre og sentralt beliggende hoteller i Norge, Sverige, Danmark og Baltikum, alle med sin spesielle historie. Hotellene skal være som et ekstra hjem for dem som reiser mye og som en oase midt i byen for fritidsreisende. Clarion Collection byr på kveldsbuffet, kaffe og hjemmebakst og er den eneste hotellkjeden med egen diktsamling. Clarion Collection er en del Nordic Chocie Hotels.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 9250 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 8 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.