​Gavmilde skandinaver donerte over 50 000 julegaver

​Gavmilde skandinaver donerte over 50 000 julegaver

(Oslo, 13.01.2016) Resultatene fra årets julegaveaksjon, Ensomt Juletre, er inne. I 2015 samlet Nordic Choice Hotels inn fler enn 52 000 julegaver til vanskeligstilte barn i hotellenes egne nabolag. Selskapet matcher hver gave med 10 kroner og donerer med dette 520 000 kroner i julegave til UNICEF.

-Ensomt juletre søker gaver har blitt en hyggelig tradisjon for oss i Nordic Choice Hotels. Hotellene gleder seg både over å kunne bidra til ulike gode formål, men også til å få besøk av store og små gavegivere i førjulstida. Responsen fra lokalsamfunnene er overveldende og svært rørende, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Dette er fjerde året på rad Nordic Choice Hotels har hatt ensomme juletrær stående i hotellobbyer over hele Norden. I tillegg til gaver, ble det solgt verdikort til å henge på treet til inntekt for lokale veldedige organisasjoner. I år ble det solgt over 2000 gavelapper, til en samlet verdi av 104 000 kroner. Hvert verdikort ble matchet med 10 kroner fra Nordic Choice Hotels til UNICEF.

-Vi setter utrolig stor pris på at Nordic Choice Hotels også denne julen valgte å engasjere seg for barna. Gjennom julegavene under treet og pengene som ble donert til UNICEF har hotellkjeden bidratt til å gi barna både i Norge og resten av verden en litt bedre jul, sier Bernt G. Apeland, generalsekretær i UNICEF Norge.

Julegaveinnsamlingen kommer i tillegg til det øvrige arbeidet Nordic Choice Hotels gjør innen samfunnsansvar.

-Gavene kommer til å glede mange barn og unge som fikk en litt hyggeligere julefeiring enn de ellers ville fått. Vi syns det er veldig hyggelig å være med på denne fantastiske dugnaden, og kommer til å fortsette i årene fremover, avslutter Silseth.

Topp 5 hotell med flest innsamlede julegaver

Clarion Hotel Örebro                                      4613

Quality Hotel Kompaniet                                3906

Quality Hotel Galaxen                                    2745

Quality Hotel Tønsberg                                  2442

Clarion Hotel & Congress Trondheim            1961

Topp 5 hotell med flest solgte gavelapper

Clarion Collection Hotel Grand Bodø              277

Clarion Hotel Örebro                                       160

Clarion Hotel Royal Christiania                         93

Clarion Hotel Sign                                             90

Clarion Collection Hotel Bolinder Munktell        84

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 184 hoteller og 13 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo