NY DRAKT: Etter to år med oppussing står nye Quality Hotel Panorama klart for gjestene.

Endelig åpner “Melkekartongen” i splitter ny drakt

Etter to år med oppussing står nye Quality Hotel Panorama på Tiller i Trondheim klar for gjestene. Hotellet mer enn dobler kapasiteten, får store konferanselokaler, ny restaurant og gym. Ordfører Kent Ranum er med på åpningen 4. juli.

Det er en tydelig glad hotelldirektør som åpner dørene for kliss nye Quality Hotel Panorama denne uken.

- Vi er utrolig stolte over det nye produktet. Dette er jo en totaltransformasjon, og hotellet er ikke til å kjenne igjen. De ansatte har gjort en helt uvurderlig innsats mens vi har pusset opp. Vi har hatt provisorisk inngangsparti, provisorisk resepsjon og provisorisk frokost mens byggingen har pågått, og vi har ikke holdt stengt en eneste dag. Det har stilt uvanlig store krav til de ansatte, som har stått på gjennom hele prosessen for å gjøre besøket best mulig for gjestene våre, sier Bjørnar A. Kristiansen, hotelldirektør ved Quality Hotel Panorama.

Quality Hotel Panorama får 327 rom etter utvidelsen, deriblant fem suiter over to etasjer. I tillegg blir det store konferanselokaler med plass til opp mot 850 mennesker, og en helt ny restaurant og lobbyområde. Eier av Strawberry, Petter Stordalen, har et helt spesielt forhold til hotellet.

- Jeg gjorde mitt første jobbintervju her som 24-åring da jeg søkte jobben som senterleder for City Syd. Jeg var fattig student og hadde så utrolig lyst på den jobben. Så jeg synes det er litt ekstra stas at hotellet er i Strawberry-porteføljen. Og det er helt fantastisk å se hvordan de ansatte virkelig har “solgt de bæra de har”. Selv om hotellet har vært under ombygging, har belegget vært eventyrlig høyt. Det er veldig imponerende, sier Stordalen.

Markedstall viser at prisutviklingen for hotellene i Trondheim har skutt fart etter pandemien, og Quality Hotel Panorama er et av hotellene som har hatt størst vekst. Hotellet har også mye lavere turnover enn det som er vanlig i bransjen.

- Hotellet er kjent for godt arbeidsmiljø og trivsel. Og interessen for å jobbe på hotellet har vært enorm. Bare på kokkesiden renner søknadene inn, noe som er ganske sjeldent i vår bransje. Og folk blir der lenge. Det er helt unikt, sier Anne Margrethe Tveit, driftsdirektør for Quality Hotel i Norge.

Quality Hotel Panorama åpner for gjester 4. juli. 30. og 31. august og 1. september inviterer hotellet til nabolagsfest med blant annet hoppeslott og Lollo og Bernie til stede. Hotellet lanserer i forbindelse med åpningen også en kampanje, der du kan få overnatting, middag og frokost til 995 kroner. Førstemann til mølla gjelder for tilbudet, som i alt legges ut for 1000 rom.

Fakta om Quality Hotel Panorama:

• 327 rom
  • Fem suiter over to etasjer på toppen av hotellet
  • Konferanseavdeling på 2000 kvadratmeter, der største konferansesal har plass til 835 personer
  • 18 møterom
  • Restauranten The Social Bar & Bistro
  • Lobbyområde The Social Lounge med bibliotek, shuffleboard og sofagrupper
  • Ny resepsjon
  • Eget Quality Break-område
  • Vi kan ha konsert for inntil 1250 personer i storsalen
  • Treningsrom

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser. More to explore at strawberry.no

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.