Comfort Hotels åpnet nytt hotell i Vilnius

Comfort Hotels åpnet nytt hotell i Vilnius

(20.09.2012) Tirsdag åpnet Comfort Hotel LT i Vilnius, det største hotellet som er bygd i Litauens hovedstad siden 1985. En viktig brikke i selskapets satsning, mener hotellkjedens ledelse.

- Nordic Choice Hotels har merket hotelletterspørsel i Baltikum, fra både europeisk og skandinavisk næringsliv og reiseliv. Baltikum er et hotellmarked med internasjonalt potensial og i sterk vekst. Dette er en strategisk viktig brikke som har falt på plass, sier Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels som driver Comfort Hotels.

Det er Selvaag Eastern European Development står bak utbyggingen av hotellet, som blir Nordic Choice Hotels første driftshotell utenfor Skandinavia og Comfort-kjedens 30. hotell. Vilniu har de siste årene sprunget ut i full blomst, og har mer til felles med Paris, Praha eller København enn det gamle sovjet. Byen har et yrende uteliv, med et spennende utvalg av nattklubber, restauranter og barer. For nordmenn flest er det rimelig å både ta seg til og oppholde seg i byen. De store lavprisflyselskapene satser også på Vilnius. Blant annet starter Ryanair opp fem daglige avganger til byen fra Rygge i november.

- Vilnius er en uoppdaget perle. Du kan reise og bo i byen til en fjerdedel av prisen til Paris. Byen er mitt heteste reisetips til romantikere og eventyrlystne akkurat nå, fremholder Stordalen.

Comfort Hotel LT har 200 urbane rom, fire konferanserom, døgnåpent treningsrom, bar og restaurant og en romslig parkeringskjeller. Comfort er kjent for å skape hoteller med en uformell, rocka og personlig hotellatmosfære. Comfort Hotel LT er intet unntak, og skiller seg ut fra byens øvrige hotell, med blant annet suiter oppkalt etter stjerner som Frank Sinatra og Madonna, og konferanserom inspirert av kjente sanger som Respect, Satisfaction og Good Vibrations.

-Hvis du er på jakt etter 10 retters restaurantmenyer, marmorsøyler og pikkoloer som bærer kofferten din, så er nok ikke dette hotellet rett f or deg. Ønsker du derimot en avslappa atmosfære, god lokasjon til en god pris, er Comfort Hotel LT helt perfekt. Det gleder meg å se at byen allerede har tatt hotellet i bruk, sier Stordalen.

-Hver eneste detalj ved hotellet er nøye uttenkt for å få gjestene til å trives. Vi har skapt en sosial og annerledes hotellatmosfære og det er hyggelig å se at det blir så varmt tatt i mot. Nå gleder vi oss til å ta i mot enda flere Skandinaviske gjester i vakre Vilnius, sier Ruta Pulkauninkaite, hotelldirektør ved Comfort Hotel LT.

Fakta om Comfort Hotel LT
• 200 rom, inkludert 5 temasuiter: Frank Sinatra, Louis Armstrong,  Beatles, Madonna & Rolling Stones.
• Det største hotellet som har blitt bygd i Vilnius siden 1985
• Time Bar & Restaurant med moderne mat i friske og urbane omgivelser
• Fire konferanserom med kapasitet på opp til 140 personer og den nyeste teknologi
• 7 minutters gange til den vakre gamlebyen i Vilnius med alle sine små, koselige gaterestauranter og vakker arkitektur.
• Døgnåpent gratis treningsrom
• Priser fra kr 300,-

Comfort Hotels er gode hoteller på gode locations til en god pris. Skreddersydd for den moderne reisende, som ønsker å bo sentralt i spennende omgivelser til en fornuftig pris.  Comfort Hotels er en del av Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 9250 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 8 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.