Clarion Hotel Bergen Airport utvides for 180 millioner kroner

Clarion Hotel Bergen Airport utvides for 180 millioner kroner

Petter A. Stordalen satser videre i Bergen. Nå utvides Clarion Hotel Bergen Airport med 100 nye rom og utvidet konferanseareal.

-Både kapasiteten på flyplassen og flyplasshotellet er sprengt, og en utvidelse er nødvendig for å kunne gi plass til alle som ønsker å bo og møtes på flyplassen, sier Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels som står bak Clarion kjeden.

Clarion Hotel Bergen Airport ble åpnet i 2007, og ble raskt etablert som en sterk aktør i markedet. Nå utvider hotellet fra 200 til 300 rom, og konferansekapasiteten fra 1200 til 1700 personer. Årsaken er stor pågang og forventet vekst, blant annet som følge av utvidelsen av Bergen Lufthavn Flesland Flyplass. Når den nye terminalen står ferdig om to år, har flyplassen kapasitet til å ta i mot 7,5 millioner reisende i året. I tillegg yrer det lokal næringslivet. Blant annet skal Odfjell Drilling bygge nytt hovedkontor på Kokstad, like ved Flesland

-Vi er meget fornøyde med samarbeidet med Nordic Choice Hotels. Clarion Hotel Bergen Airport er kanskje Norges fineste flyplasshotell , sier daglig leder i Flesland Eiendom, Alf Sognefest.

Det er ikke bare romkapasiteten som øker. Med utvidelsen vil Bergen få nytt konferansesenter, noe hotelldirektør Sølvi Solmunde er fornøyd med. Største konferansesal blir på ca. 800 kvm.

-Møtetrenden med å stirre inn i et webkamera er forbi. Folk vil oppleve magiske møter. Derfor er vi helt sikre på at denne utvidelsen er helt riktig, sier Solmunde.

Hotellet vil også få en splitter ny restaurant, bar og utvidet treningssenter.

-Vi fornyer og utvider. I Nordic Choice kaller vi det for Bergens åttende fjell! Derfor vil den første som går over alle fjellene, inkludert Clarion Hotel Bergen Airport, få et diplom og gratis middag av oss, avslutter Stordalen.

Nordic Choice Hotels har fem hoteller i Bergen. Tidligere i år ble det klart at kapasiteten utvides på Quality Hotel Edvard Grieg. Nå står Clarion Hotel Bergen Airport for tur. Nye Clarion Hotel Bergen Airport står ferdig 2014.

For spørsmål eller ytterligere informasjon, kontakt:

Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels: 950 39 755

Sølvi Solmunde, hotelldirektør: 911 43 619

Alf Sognefest, daglig leder i Flesland Eiendom:916 11 600

Clarion Hotels har 20 førsteklasses hotell i Norden. Med kunst, musikk og design skaper Clarion levende møteplasser for forretnings- konferanse og fritidsreisene. Clarion inngår i Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 9250 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 8 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.