Bærumsbedrift kåret til nasjonal vinner i Local EAT Award

Bærumsbedrift kåret til nasjonal vinner i Local EAT Award

Juryen i Local EAT Award har kåret Bærumsbedriften IntoLife til Norges beste mat- og miljøentreprenør.

-Vi er utrolig begeistret over å bli kåret til Nasjonal Vinner i Local EAT Award. Nå skal vi forberede oss til EAT Stockholm Food Forum hvor vi får vise frem ideen vår til verdens fremste hjerner innen mat, helse, bærekraft og business! sier Will Nicholson i IntoLife.

IntoLife har laget en kalkulator som beregner miljøavtrykket til ulike typer mat. Kalkulatoren er beregnet på bruk i restauranter og storkjøkken og gjør det enkelt å finne ut hvordan man kan minske miljøavtrykket, redusere matavfall med opp mot halvparten, og forbedre lønnsomheten gjennom tilpasning av menyen.

Lær mer om IntoLife her! http://www.intolife.no/

-IntoLife har med sin klimakalkulator tatt tak i et problem som mange kjenner på – deres produkt vil bidra til å gjøre mange kjøkken mer bærekraftige. Det er lønnsomt for alle. Vi merker at ønsket om å utvikle grønne, bærekraftige løsninger er stor både blant små og store bedrifter i NHO. Markedet krever det, teknologien åpner for det, og bedriftene ønsker det selv, sier Kristin Skogen Lund, administrerende direktør i NHO og jurymedlem i Local EAT Award.

Local EAT Award arrangeres av Nordic Choice Hotels, NHO og EAT, og søker etter ideer som gir oss sunne og bærekraftige matløsninger. Den nasjonale vinneren får reise på EAT Stockholm Food Forum, og en sjanse til å vinne hovedpremien på 100 000 kroner og et mentormøte med Petter Stordalen.

Lær mer om Local EAT Award her! www.eatforum.org/lea

-Grønt entreprenørskap kommer til å bli stadig viktigere når Norge skal rustes for fremtiden, og vi vil bidra til å heie frem gründerånden her til lands. IntoLife gjør det enklere å servere litt mer klimavennlig mat, samtidig som man faktisk forbedrer resultatet på bunnlinja. Det er virkelig det Local EAT Award handler om, sier Petter Stordalen, eier av Nordic Choice Hotels og jurymedlem i Local EAT Award.

Local EAT Award arrangeres for tredje år på rad og hovedvinner kåres på EAT Stockholm Food Forum 14. juni.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 184 hoteller og 13 000 medarbeidere i Skandinavia og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel, Quality Hotel og Clarion Hotel, samt 15 frittstående hoteller. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo