Arne Olav Haugen blir ny konserndirektør for Comfort Hotels

Arne Olav Haugen blir ny konserndirektør for Comfort Hotels

Arne Olav Haugen (46) er ansatt som ny konserndirektør for Comfort Hotels. Arne har gjennom 17 år i Nordic Choice opparbeidet bred erfaring fra både drift og sentral stab.

-Comfort er Nordens mest innovativ hotellkjede, og derfor trenger de en leder som vil fortsette å tenke nytt og som vil utfordre de tradisjonelle spillereglene i reiselivsbransjen. Blant mange svært kvalifiserte søkere utmerket Arne Olav Haugen seg med en allsidig lederbakgrunn.  Som konserndirektør for HR/Samfunnsansvar har Haugen bevist at det lønner seg å sette hårete mål, og derfor er han en perfekt match for Comfort-kjeden, sier administrerende direktør Torgeir Silseth.

Arne Olav Haugen er utdannet fra Norsk Hotellhøyskole, og har vært direktør på Quality Hotel Panorama, Clarion Hotel Oslo Airport samt Clarion Hotel Bergen Airport. De siste 5 årene har Arne vært konserndirektør for HR/Samfunnsansvar i Nordic Choice Hotels, der han blant annet ledet arbeidet med å miljøsertifisere 165 hoteller etter ISO14001 standarden i løpet av ett år. Haugen har i tillegg hatt ansvaret for å gjennomføre Nordic Choice sin årlige «Vinterkonferanse» som samler 2200 Nordic Choice ansatte i Globen i Stockholm.

- Comfort Hotels har de siste årene revolusjonert hotellbransjen med sine innovative løsninger og nytenkning.   Kjeden har gjennomgått en formidabel utvikling, og jeg gleder meg til å utvikle kjeden ytterligere sammen med hele Comfort-organisasjonen, sier den nye konserndirektør for Comfort Hotels, Arne Olav Haugen.

Comfort Hotels er urbane og effektive hoteller for reisende, som ønsker å bo sentralt i moderne og spennende omgivelser til en fornuftig pris. Comfort fokuserer på teknisk innovasjon som egne innsjekkingsautomater og mobiltelefoner som romnøkkel. Kjeden har 30 hoteller i Norge, Sverige og Baltikum. Comfort Hotels er en del av Nordic Choice Hotels, en av Nordens ledende hotellselskaper med en årlig omsetning på mer enn 6,2 milliarder og over 9200 ansatte.

Arne Olav haugen starter i ny stilling umiddelbart.

For ytterligere informasjon:

Torgeir Silseth,

Administrerende direktør, Nordic Choice Hotels

TLF: +47 901 119 69

Arne Olav Haugen,

Konserndirektør, Comfort Hotels

TLF: +47 917 19 627

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 9250 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 8 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.