Gå videre til innhold
Åsa Murphy ansatt som ny leder for Profit og Distribution i Nordic Choice Hotels

Pressemelding -

(Oslo 11.02.15) Nordic Choice Hotels fortsetter satsningen på revenue og distribusjon og ansetter Åsa Murphy som leder for området.

-Vi er veldig glade over at Åsa har takket ja til å lede Profit og Distribution. Det er avgjørende å ha en dyktig leder på disse områdene for å sikre Nordic Choice sin fremtidige konkurransedyktighet og vekst. Åsa har bred erfaring fra reiselivsbransjen og besitter enorm innsikt og kunnskap, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Åsa kommer fra stillingen som Head of Distribution i Nordic Choice. Tidligere har hun hatt flere lederposisjoner i reiselivsbransjen, blant annet som markedsdirektør i Expedia og Revenue Manager i Rezidor.

-Jeg gleder meg enormt til å sette i gang! Disse feltene ligger meg varmt om hjertet og i tillegg får jeg fortsette arbeidet med mitt fantastiske team. Vi har høye mål, og det blir utrolig gøy å se hva vi kan få til sammen i tiden som kommer, sier Åsa Murphy, ny leder for Profit and Distribution i Nordic Choice Hotels.

Åsa får ansvaret for å utvikle og implementere selskapets distribusjonsstrategi og omsetningsstyring. Analytiske, strategiske og kreative evner, grundig innsikt i markedssituasjon og gode lederegenskaper er kriterier som ligger til grunn for ansettelsen.

-Åsa tar nå over den viktige jobben med å sikre at vi står sterkt i et fremtidig distribusjonslandskap som både er komplekst og i rask endring. Vi ønsker henne lykke til og ser fram til å løse spennende oppgaver sammen med henne, sier Wisth.

Murphy vil inngå i ledergruppen til viseadministrerende direktør i Nordic Choice, Bjørn Arild Wisth. Hun tiltrer i stillingen umiddelbart.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 178 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo