Årets Quality Hotel får ny direktør

Årets Quality Hotel får ny direktør

(Oslo 26.03.15) Tor Gunnar Solvang (42) er ansatt som ny hotelldirektør ved Quality Hotel Residence. I januar ble hotellet kåret til Nordens beste Quality Hotel.

-Jeg tar over en gullfarget stafettpinne og ser frem til det videre løpet. Residence er en institusjon i Sandnes og jeg er ydmyk og stolt over å ha fått denne muligheten, sier Tor Gunnar Solvang, nyansatt hotelldirektør på Quality Hotel Residence.

Solvang kommer fra stillingen som administrerende direktør i Øvstebø-gruppen AS og har tidligere lang og bred erfaring innen hotelldrift, blant annet fra Thon Hotel Sandnes. Han har sterkt fokus på bedriftsutvikling og blir sentral for Nordic Choice Hotels sin tilstedeværelse i Sandnes i de kommende årene.

-Tor Gunnar har alle egenskapene vi ser etter i en leder. Han er målbevisst, reflektert, initiativrik og kjenner lokalmiljøet godt. Hans fokus er alltid å levere den beste hotellopplevelsen til gjestene våre. Jeg er overbevist om at han er rett mann til å overta roret på Quality Hotel Residence, sier Sølvi Solmunde, driftsdirektør for Quality Hotel Norge.

Quality Hotel Residence ligger i samme bygg som kjøpesenteret og kinoen midt i Sandnes sentrum. Hotellet har en 1400 kvm stor kurs- og konferanseavdeling og kan huse både møter, konferanser og andre arrangementer for byens innbyggere så vel som tilreisende. Under Nordic Choice Awards i januar ble Quality Hotel Residence kåret til Nordens beste Quality Hotel mot 70 andre hoteller.

-De unike fasilitetene og den sentrale beliggenheten gjør hotellet til den perfekte arena for magiske møter. Teamet på Quality Hotel Residence har allerede bevist sine fantastiske evner og jeg gleder meg enormt til å jobbe med dem, avslutter Solvang.

Solvang tiltrer i sin nye stilling rett etter påske.

Fakta om Quality Hotel Residence-160 rom -12 konferanserom med plass til 650 deltagere
-Ligger 1 minutts gange fra Sandnes Sentrum Togstasjon
-Spinneriet restaurant og Pingvinen bar

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 179 hoteller og 12 500 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo