10 000 deltok på åpningen av Clarion Hotel & Congress Malmö Live

10 000 deltok på åpningen av Clarion Hotel & Congress Malmö Live

Solen skinte, Timbuktu og Malmö Symfoniorkester spilte vakre toner og Petter Stordalen kjørte jetski opp til scenen. Inne stod Måns Zelmerlöv klar til å fremføre sin Heroes. Over 10 000 spente malmöitter samlet seg for å feire innvielsen av den nye bydelen Malmö Live.

Foran et tusentals tilskuere fremførte Timbuktu & Damn! en storslagen versjon av hitlåta Alla vil til Himmelen med Malmö Symfoniorkester. Showet fortsatte med en rekke artister som blant annet spilte soul, rap og hiphop. Kveldens konferansier, Karin «Kakan» Hermansson, geleidet publikum gjennom åpningen som dro seg ordentlig til med Petter Stordalens entré på jetski opp Malmökanalen.

-Det er helt fantastisk å se at så mange ville være med på innvielsen av Malmö Live! Live-kvarteret har på kort tid blitt Malmös nye møtepunkt og sammen med konserthuset skal vi fremover skape en atmosfære som det lukter verdensklasse av, sier Jens Lyckman, hotelldirektør ved Clarion Hotel & Congress Malmö Live.

Inne i konserthuset var den ferske Eurovision-vinneren, Måns Zelmerlöv, konferansier for kvelden. I tillegg spilte Maia Hirasawa og Ola Salo, akkompagnert av Malmö Symfoniorkester. Rundt omkring i nye Clarion Hotel & Congress og Konserthuset fikk gjestene oppleve mindre konserter og mat inspirert av Malmös rike smakspalett. Zelmerlöv spilte selvsagt sin vinnerlåtHeroes, til stor begeistring fra både publikum og hotelleier, Petter Stordalen.

-Malmö er heltebyen! Svært få klarer skiftet fra tradisjonell tungindustri til bærekraft, kunnskap og mangfold. Dere er en ledestjerne, et eksempel til etterfølgelse – dere er fremtiden! Nå har den fantastiske byen deres også fått en velfortjent, skinnende ny bydel. Det blir mange besøk hit i tiden fremover, sier Petter Stordalen, eier av Nordic Choice Hotels og Clarion Hotel & Congress Malmö Live.

Hotellet åpnet den 2. mai og har 444 rom, 9 av dem er suiter. På toppen av bygget, i 25. etasje, ligger Marcus Samuelssons restaurantkonsept Kitchen & Table, samt Malmös høyeste Skybar. På gateplan har Marcus Samuelssons flunkende nye restaurantkonsept, Eatery Social Taqueria, åpnet sin første filial.

Her kan du se film fra åpningen: https://vimeo.com/129817968

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 179 hoteller og 12 500 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo