Storebrand er fortsatt et ledende bærekraftig forsikringsselskap

Storebrand er fortsatt et ledende bærekraftig forsikringsselskap

Storebrand er igjen kvalifisert til de viktige bærekraftslistene til SAM og Global 100. Bærekraft betyr trygghet for kundene.

Storebrand er blant de ledende selskapene på bærekraft i verden, noe to nylige kåringer underbygger: Vår plassering på SAMs liste over Sustainability Leaders 2012 og at vi nok en gang er med på Global 100-listen, nylig ble presentert på World Economic Forum i Davos.

SAM er et globalt investeringsselskap fokusert utelukkende på bærekraftige investeringer. Sam er høyt respektert i bærekraftsmiljøer og en anerkjennelse derfra betyr mye for oss.

Bare de 15 prosent beste bedriftene i hver av de 58 sektorene som vurderes, er kvalifisert for inkludering i The Sustainability Yearbook. Storebrand er blant disse.

Les mer om SAM

Global 100 ble opprettet av Corporate Knights Inc., et uavhengig kanadisk mediaselskap som publiserer tidsskrifter innenfor samfunnsansvar. Global 100 trekker frem de selskapene som har vist bedre evne enn andre selskaper i sin industri til å identifisere og effektivt ta hensyn til miljø, samfunn og eierskapsfaktorer som påvirker muligheter og risiko.

Listen ble første gang lansert i 2005 og Storebrand har tidligere kvalifisert seg i 2006, 2007 og 2011. Vi er nordens eneste finans- og forsikringsselskap på listen.

Les mer om Global100

Bærekraft viktig for kundene

Denne typen kvalitetsstempel fra tredjepart forteller oss at vi jobber riktig og har orden på egen virksomhet. Det er en trygghet for kundene.

- Vår utfordring er å bringe de store globale og vanskelige spørsmålene nærmere kunden og forklare hvordan de påvirker deres sparing og fremtidig pensjon, sier Stina Billinger, holdbarhetsstrategi i Storebrand.

- For oss er det viktig å ta ansvar for at kundene både får en god pensjon, men også bidra til en bedre verden å bli pensjonist i. På den måten får vi som selskap vist hvordan slike utmerkelser kan gjøre en forskjell, avslutter hun.

Storebrand-konsernet er en ledende aktør i markedet for langsiktig sparing og forsikring. Konsernet består av livsforsikring, skadeforsikring, kapitalforvaltning og bank, som samlet tilbyr et helhetlig produktspekter til privatpersoner, bedrifter, kommuner og offentlige virksomheter.