STIHL TIMBERSPORTS® avlyser VM 2020 i Partille Arena, Gøteborg

STIHL TIMBERSPORTS® avlyser VM 2020 i Partille Arena, Gøteborg

Timbersports meddeler idag at det er fattet beslutning om å avlyse samtlige internasjonale konkurranser i 2020, inkludert verdensmesterskapet som skulle gå i Gøteborg 7. og 8. november. Beslutningen tas med tanke på helse og omtanke for atleter, publikum og alle involverte. Det jobbes for å arrangere et VM i Partille Arena utenfor Gøteborg ved en senere anledning.

Med tanke på rådende retningslinjer og restriksjoner rundt sosiale sammenkomster, smittespredning og globale reiserestriksjoner, ser Timbersports-teamet ikke for seg at det er mulig å planlegge internasjonale konkurranser med publikum i 2020. Også European Trophy, som skulle arrangeres i Storbritannia i august, omfattes av beslutningen om å innstille konkurranser.

– Det er selvfølgelig trist å måtte meddele atleter og fans at VM avlyses, men vi setter alltid helse og sikkerhet først, og derfor mener vi det er riktig å avlyse. Vi jobber med muligheten for å arrangere et VM i Timbersports i Gøteborg ved en senere anledning slik at den nordiske fansen kan få ta del i et slikt arrangement, sier Emma Birgersson, kommunikasjonsansvarlig for Timbersports Norden.

Alternative planer for å gjenoppta konkurransesesongen
Timbersports har kommet frem til et provisorisk alternativ for å gjenoppta den internasjonale konkurransesesongen. Planen er å arrangere minst ett av de to internasjonale mesterskapene under sikre og kontrollerte former i siste del av 2020. Konkurransen kommer da til å foregå i München i Tyskland, og gå uten publikum.

De alternative planene kommer kun til å arrangeres dersom de kan gjennomføres i henhold til lokale sikkerhetsrestriksjoner, globale reiseregler og i tråd med myndighetenes råd og retningslinjer. Timbersports samarbeider med sin medisinsk ansvarlige for å innføre hygienerutiner for å ivareta helse og sikkerhet hos atleter og alle involverte.

På grunn av at situasjonen verden over fortsatt er i stadig utvikling, kommer Timbersports til å vurdere omstendighetene fortløpende, og gi en oppdatering rundt prosessen.

STIHL TIMBERSPORTS® Norden
Helse og sikkerhet for atleter, publikum og alle involverte fortsetter å være av høyeste prioritet for Timbersports. På bakgrunn av dette forlenges beslutningen om å innstille alle nordiske arrangementer ut august 2020 på grunn av corona-pandemien.

Beslutning om eventuell forlengelse utover august 2020, vil komme fra Timbersports Norden avhengig av hvordan situasjonen utvikler seg. Timbersports forbeholder seg retten til å innføre ytterligere tiltak dersom situasjonen krever det.

– Selv om det stadig slippes opp på restriksjonene i flertallet av de nordiske landene, er det omstendigheter som gjør av vi ikke kan arrangere konkurranser og treningsleire i Norden for øyeblikket. Det er fortsatt usikkerhet rundt situasjonen, og pandemien er ikke over. Derfor forlenges aktivitetsstoppen i Timbersports i Norden til og med ut august, sier Emma Birgersson.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Emma Birgersson, PR- & kommunikasjonsansvarlig STIHL TIMBERSPORTS®, +46 73-736 23 14, emma.birgersson@stihl.se

Om STIHL TIMBERSPORTS®
STIHL TIMBERSPORTS® er en internasjonal konkurranseserie innen atletisk trefelling som krever styrke, teknikk og mot. Sporten har sitt utspring i Canada, USA og New Zealand. I dag er sporten utviklet til profesjonelle konkurranser på høyt sportslig nivå foran et entusiastisk publikum. I Norge og Sverige er sporten i vekst, og globalt trekker TIMBERSPORTS® over 20 millioner fans. TIMBERSPORTS® består av seks grener; tre med øks, to med motorsag og en med sag. Les mer på http://stihltimbersports.no/

STIHL utviklet den første kjedesagen i 1926, deretter har det tilkommet mange produkter for skog og hage. Nå omfatter STIHL-gruppen datterselskaper i ca. 160 land og produksjon i flere land. Ønsker du å vite mer om STIHL konsernet, historie og utvikling, verdensnyheter fra STIHL eller hvor vi finnes representert rundt om i verden. Sjekk www.stihl.no

Pressekontakt PR og kommunikasjonssjef STIHL Norden +46 73 736 23 14