I tide til hagesesongen lanserer STIHL den batteridrevne sekatøren ASA 20.

Ny batteridrevet sekatør fra STIHL

Midt i hagesesongen presenterer STIHL nye ASA 20 – en batteridrevet sekatør som gjør beskjæringen i hagen smidig og effektiv. Med en vekt på mindre enn 1000 gram inkludert batteri er det 32 centimeter korte verktøyet lett å manøvrere, selv under lange dager i hagen.

Den batteridrevne sekatøren ASA 20 gjør beskjæring av trær, busker, planter og vinranker til en smidig og effektiv oppgave for hageeieren. For å unngå avbrudd i beskjæringen vises batteristatus og antall snitt tydelig på en OLED-skjerm.

– Nye ASA 20 er det perfekte verktøyet for de som vil ha en smart og pålitelig sekatør. Med én eneste opplading av det tilhørende AS-batteriet kan brukeren gjøre opptil 2000 snitt, som er perfekt til en hel dag i hagen, sier Mats Gustafsson, Product Launch Manager i STIHL Norden.

ASA 20 er designet med tanke på hageeierens komfort og arbeid. Den lave vekten og det velbalanserte håndtaket gjør den komfortabel å bruke, mens skjæreteknologien muliggjør smidig og presis beskjæring med en diameter på opptil 25 millimeter. Sekatøren inngår i batterisystemet STIHL AS, og samme batteri kan brukes til flere andre hagemaskiner.

Sekatørens to forskjellige åpningsmål gir fleksibilitet for ulike typer beskjæringsjobber, mens det intuitive brukergrensesnittet og hurtigveiledningen gjør det enkelt også for nybegynnere å komme i gang i hagen.

Høydepunkter:

• Ergonomisk design og letthåndterlig ytelse: Med sin lave vekt og ergonomiske design gir ASA 20 komfortabelt og smidig arbeid i hagen.

• Allsidig verktøy til hagearbeidet: Med ASA 20 kan brukeren håndtere beskjæringsarbeidet med letthet og presisjon. Skjæreteknologien muliggjør smidig kapping opptil 25 millimeter, mens to åpningsmål gir fleksibilitet for ulike beskjæringsjobber.

• Holdbar ytelse: Med det kraftfulle AS-batteriet kan brukeren utføre opptil 2000 klipp per opplading, som muliggjør lang arbeidstid i hagen. OLED-skjermen gir brukeren viktig informasjon om batterinivå og driftsmodus.

ASA 20 fra STIHL er tilgjengelig hos autoriserte forhandlere fra sommeren 2024.

Spesifikasjoner

ASA 20

Maks. beskjæringsdiameter:

25 mm

Vekt inkl. batteri:

<1000 g

Totallengde:

32 cm

Snitt per batterilading:

Ca. 2000

Batteri:

AS 2