STIHL tipser om fem smarte batteriprodukter som får vårhagen til å blomstre.

Fem smarte maskiner til vårhagen

Når våren kommer, kommer også behovet for å gjøre hagen klar for sesongen. Stell av plen, hekk, busker og trær nærmer seg, og vil man få en velstelt hage på en praktisk og lydløs måte, bør man velge batterimaskiner. STIHL tipser om fem smarte batteriprodukter som får vårhagen til å blomstre.

To nye hurtigladere: AL 5 og AL 5–2
For å øke effektiviteten i hagearbeidet lanserer STIHL hurtigladerne AL 5 og AL 5-2 – der den førstnevnte lader ett batteri og den sistnevnte to. Hurtigladerne har en kompakt design og kan enkelt monteres på f.eks. garasjeveggen. Laderne kan brukes til alle hagemaskinene i AS-batterisystemet fra STIHL, der batteriene er på 10,8 V. Systemet er utviklet for raskt og effektivt hagestell for de som prioriterer kvalitet.

Gresstrimmeren FSA 30
Den nye gresstrimmeren FSA 30 inngår i batterisystemet AS – som innebærer at batteriet er kompatibelt med alle hageverktøy i samme serie. Den nye gresstrimmeren er batteridrevet og kommer til overalt der gressklipperen ikke kommer til. Med en vekt på 2,3 kg inkludert batteri er trimmeren lett og fleksibel å bruke. Den stilles enkelt om fra horisontalt arbeid til kantskjæring for presisjonsklipping nær bakken.

Hekksaksene HSA 30 og HSA 40
De to batteridrevne hekksaksene HSA 30 og HSA 40 er kompatible med batterisystemet AS. Med en vekt på kun 2,2–2,3 kg inkludert batteri er begynnermaskinene perfekte til mindre hager, slik at naboene slipper å bli forstyrret av støy. HSA 30 er utstyrt med et 45 centimeter langt blad og en tannavstand på 22 millimeter, som passer til finjustert formklipping og presisjonsbeskjæring. HSA 40 har en bladlengde på 50 centimeter og en tannavstand på 24 millimeter, som gjør at den passer til beskjæring av eldre skudd som er opptil ett år gamle.

Grensagen GTA 26
GTA 26 er et lett og allsidig hageredskap til å beskjære trær og busker samt kappe hageavfall og byggearbeid i tre. Grensagen er kompatibel med AS-batterisystemet fra STIHL og har et lavt lydnivå. GTA 26 har et kraftig, 10 cm langt sverd, og takket være den fleksible kjedebeskyttelsen kan hele sverdlengden brukes med full kontroll. Det tynne sagkjedet gir fine, rene snitt og kan enkelt byttes uten verktøy.

Den batteridrevne håndstøvsugeren SEA 20
Foruten hagen kan også bilen, hytta eller båten trenge en vårrengjøring. Håndstøvsugeren STIHL SEA 20 er den første i sitt slag og rengjør effektivt uten krøll med ledninger og behov for stikkontakt. På et LED-display vises batterinivået for det medfølgende 10,8 V litiumionbatteriet AS.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Johanna Hedström, pressekontakt,
+46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se

STIHL leverer maskiner og produkter for hage, skog og grøntområder. Via sertifiserte forhandlere tilbyr vi blant annet batteridrevne hagemaskiner som robotgressklippere, hekksakser og gresstrimmere, samt høytrykksvaskere, motorsager, ryddesager og smarte løsninger for både privatpersoner og profesjonelle brukere. STIHL er et globalt konsern med kvalitet og sikkerhet som motto, og vi arbeider for å bidra til en mer bærekraftig fremtid. Konsernet har rundt 19 805 ansatte, og hadde en omsetning på 5,3 milliarder euro i 2023. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, med virksomhet i Norge, Danmark og Finland. Les mer på www.stihl.no

Johanna Hedström

Pressekontakt +46706221708