STIHL TIMBERSPORTS® OPPDATERING OM EUROPEAN TROPHY OG VM

STIHL TIMBERSPORTS® OPPDATERING OM EUROPEAN TROPHY OG VM

STIHL TIMBERSPORTS® bekrefter i dag at årets European Trophy og det individuelle VM avlyses på grunn av økningen i coronasmitte verden over. Gjeldende restriksjoner for å bekjempe viruset i Tyskland, der konkurransene skulle arrangeres, gjør det umulig å gjennomføre eventene. Konkurransene var planlagt å kjøres i et TV-studio i München, for å samle verdens og Europas fremste Timbersports-atleter til avslutning av en spesiell sesong. Beslutningen om å avlyse er tatt på bakgrunn av helse og sikkerhet for alle involverte.

European Trophy skulle opprinnelig arrangeres søndag 8. november i Bavaria Film studio i München, Tyskland, samme sted som Four Nations Cup ble arrangert tidligere i høst. Konkurransen skulle være en kvalifisering til neste års World Trophy. Nye kvalifiseringsregler for World Trophy kommer på et senere tidspunkt.

Det individuelle Europamesterskapet, planlagt søndag 29. november, som skulle erstatte det individuelle VM og VM som opprinnelig skulle gå i Partille Arena i Gøteborg, avlyses også. Dette betyr at det ikke vil kåres noen Verdensmester i 2020.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Benedicte Movik, TIMBERSPORTS® Norge, +47 94 14 45 24, benedicte.movik@stihl.no

STIHL TIMBERSPORTS® er en internasjonal konkurranseserie innen atletisk trefelling som krever styrke, teknikk og mot. Sporten har sitt utspring fra USA, Canada og New Zealand. Sporten er i dag utviklet til profesjonelle konkurranser med høyt idrettsnivå, som utføres foran et entusiastisk publikum. I Norge og Sverige er sporten i vekst, og globalt lokker TIMBERSPORTS® til seg over 20 millioner fans. TIMBERSPORTS® består av seks grener; tre med øks, to med motorsag og en med sag. Les mer på http://stihltimbersports.no/

STIHL TIMBERSPORTS® er et internasjonalt mesterskap i tømmersport som krever styrke, teknikk og mot. Sporten har sin opprinnelse i Canada, USA og New Zealand. Sporten har utviklet seg til profesjonelle konkurranser på høyt idrettslig nivå foran et entusiastisk publikum. I Norge er sporten på fremmarsj, og på verdensbasis har TIMBERSPORTS® over 20 millioner tilhengere. TIMBERSPORTS® består av seks øvelser: tre med øks, to med motorsag og én med håndsag. Les mer på stihltimbersports.no. TIMBERSPORTS® er et varemerke som er registrert av ANDREAS STIHL AG & Co. KG.

Framnesveien 3B
3222 Sandefjord