Presseinvitasjon: Lansering av nye trikker i Oslo

Presseinvitasjon: Lansering av nye trikker i Oslo

Mandag 31. januar starter prøvekjøringen av de nye trikkene i Oslo med passasjerer om bord.

Sporveien ønsker å markere milepælen, og inviterer pressen til et lanseringsarrangement på Deichman Bjørvika. Pressen får mulighet til å bli med om bord på den første turen til trikken. Trikken vil spille en sentral rolle for kollektivtrafikken og utviklingen av Oslo i årene som kommer. Vi håper du vil være med på reisen.

Tid: Mandag 31. januar 2022, kl. 11.30-13.30.

Sted: Deichman Bjørvika, Anne-Cath. Vestlys plass 1

I arrangementet deltar blant andre Raymond Johansen, byrådsleder i Oslo, byråd for miljø og samferdsel, Sirin Stav, ordfører Marianne Borgen, adm.dir Bernt Reitan Jenssen i Ruter og Cato Hellesjø, konsernsjef i Sporveien. Alle er tilgjengelig for intervjuer.

Etter arrangementet på Deichman får pressen muligheten til å bli med om bord på den nye trikken fra Bjørvika til Holtet.

Av smittevernhensyn setter vi pris på at du registrerer deg med lenken under.

Vi ses!

Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser. I datterselskapene Sporveien Trikken, Sporveien T-banen og Unibuss ble det i 2020 gjennomført 155 millioner enkeltreiser.

Konsernet har 3700 ansatte, og i 2020hadde selskapet en omsetning på 4,7 milliarder kroner. Sporveien eier, utvikler og forvalter infrastrukturen knyttet til T-bane og trikk - det vil si skinner, stasjoner, tuneller, baser, bygninger og signalanlegg. Konsernet har også et helhetlig ansvar for driften av kollektivtrafikken, inkludert vedlikehold og oppgraderinger av vogner, skinner og annen infrastruktur. Sporveien eier i tillegg datterselskapene Sporveien Vognmateriell, Bussanlegg og Sporveien Media. Sporveien er 100 prosent eid av Oslo kommune.

Sporveien leverer reiser med T-bane, trikk og buss med hovedvekt i Oslo og Akershus. Selskapet eier og forvalter også eiendom og infrastruktur for T-bane og trikk. Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser og fraktet 256 millioner passasjerer i 2023. Konsernet har 3700 ansatte og en omsetning på 5,6 milliarder kroner.