Sporveismuseets dag

Sporveismuseets dag

Søndag 4. september er det igjen Sporveismuseets dag. Vi åpner portene allerede klokka 11.00 og holder åpent til 16.00.

Vi kan by på følgende:

• Omvisninger i Sporveismuseet
  • Tur med Bussringen
  • Busstur i nærmiljøet
  • Modelltrikk i stor skala og kanskje se Norges eldste veteranbuss kjøre!
  • Lette servering og en velutstyrt museumsbutikk

Omvisning i museet:

Kl. 12.00, 13.00, 14.00 og 15.00

Her kan du se alt fra hestesporvogn til T-banen og med et vell av informasjon om kollektivtrafikken.

vh5

Bussringen:

En guidet busstur på historisk linje og en enestående mulighet til å lære om byen vår. Dette er busslinje 20 slik den gikk før krigen, som en ring. Turen er særlig rettet mot deg som er interessert i byhistorie. Vi kjører på byens bulevarder og i bakgatene, og tar deg med langs det som den gang var byens yttergrense i vest, nord og øst for så å kjøre tvers igjennom byens sentrum. Her får du vite om byens utvikling og kollektivtrafikkens historie. Varighet ca. én time og ett kvarter, og ingen av- og påstigning underveis.

Avgang kl. 11.30, kl. 12.30, kl. 13.30 og 14.30. Anslått tid per tur: 1t 15 m. Begrenset antall plasser. Egne billetter (inkludert i inngangsbilletten).

Ordinær inngangspris. Passer ikke for barn.

Bussturer i nærmiljøet:

Vi kjører veteranbuss rundt i nærområdet. Særlig egnet for barn, eller for dem som bare vil oppleve sin barndoms buss.

Veterantrikk til museet:

Du kan reise med en 103 år gammel veterantrikk til og fra museet. Kjører trolig fra Bjørvika kl. 12.00, 13.30 og 15.00. Fra Majorstukrysset kl. 12.30, 14.00 og 15.30.

Ordinær inngangspris. Ingen reservasjon nødvendig.

Se ellers våre hjemmesider https://sporveismuseet.no/

Sporveien leverer reiser med T-bane, trikk og buss med hovedvekt i Oslo og Akershus. Selskapet eier og forvalter også eiendom og infrastruktur for T-bane og trikk. Sporveien er Norges største leverandør av kollektivtransport målt i antall reiser og fraktet 256 millioner passasjerer i 2023. Konsernet har 3700 ansatte og en omsetning på 5,6 milliarder kroner.