Julestemning i jukeboxen

Julestemning i jukeboxen

Den levende jukeboxen til Det Norske Solistkor er på juleturne. Ta plass i campingvognen og få med deg en unik intimkonsert du ellers sjelden får muligheten til å oppleve.  I morgen kommer den til Spikersuppa i Oslo, og søndag er den i Tønsberg.

Sparebankstiftelsen DNB har bidratt med midler til den knall oransje campingvognen, som i går var på plass på parkeringsplassen utenfor Rygge Storsenter i Moss.

‒ Jukeboxen er en fantastisk måte å få musikken vår ut til folket på, sier Camilla Wiig Revholt som er en av sopranene i koret.

Inne i vognen er det sitteplass til fem, seks tilhørere og et kor på fire personer. Travle førjulskunder på kjøpesenteret blir invitert inn for å oppleve en konsert utenom det vanlige.

‒ Det er herlig å få dette servert før jeg skal ut og handle. Dette var en fantastisk overraskelse, sier Solfrid Nilsen, som var en av de som takket ja til tilbudet i Moss.

På plass på tilhørerbenken kunne hun velge julesanger fra en meny – akkurat som i en tradisjonell jukebox. Forskjellen her er at sangen hun velger fremføres live.

Sangen hun valgte var Jul, jul, strålande jul, og en annen av gjestene, Karl Pedersen, var imponert over hvor bra klang det ble inne i den lille campingvognen.

Når ut til alle

Altstemmen Eva B. Landro forteller at koret vanligvis teller 24 medlemmer, og at det er rift om å få oppdraget med å synge i Jukeboxen.

‒ Jeg har gjort dette før, men i år er det første gangen vi gjør det med julesanger. Vi har opplevd at det har vært kø av folk utenfor som vil få høre en eller to sanger på denne måten. Ekstra hyggelig er det når vi også kan synge for folk som vanligvis ikke kommer på konsertene vi holder, sier hun.

Her kan du treffe jukeboxen de neste dagene:

Torsdag 28.11. er jukeboxen i  spikersuppa i Oslo – fra kl 12.00 til 16.00

Søndag 1.12 er den i Tønsberg på Oseberg julemarked – fra kl 12.00 til 15.00