Derfor bør du betale apper og abonnement med kredittkort

Derfor bør du betale apper og abonnement med kredittkort

Mange har skjønt at det er lurere å bruke kredittkort enn vanlig bankkort når de handler på nett. Men ikke alle tenker over at netthandel er langt mer enn reiser og det som kan sendes i posten.

Apper og strømme- og abonnementstjenester er også netthandel. Når vi etter hvert bruker flere apper og strømme- og abonnementstjenester, må vi også stole på at flere og flere aktører tar godt vare på kortinfoen vår.

Vil du være på den sikre siden lønner det seg å bruke kortet også her:

1. Kjøp av apper, som spill
  2. Kjøp gjennom apper, som transport
  3. Strømmetjenester, som Spotify og Netflix
  4. Delingsøkonomi, som Airbnb, Über og Nabobil
  5. Abonnementstjenester, som treningsmedlemskap og matkasser
  6. Mobilbetaling, som mCash

Derfor bør du holde bankkontoen utenforOm en tjeneste blir hacket eller noe annet skulle skje slik at kortinfoen din havner på ville veier, vil du være glad for at det er kredittkortet og ikke bankkortet det er snakk om.

Havner bankkortinfoen din i gale hender, risikere du i verste fall å få kontoen din tappet. Men med et kredittkort er det ikke dine penger som forsvinner. Du har også flere rettigheter og enklere løsningsvei, både ved svindel og klage, om du bruker kredittkortet.

Altså: Du bør alltid bruke kredittkort når du kjøper ting eller tjenester på nett. Da har du hele tiden full oversikt og kontroll i din nett- og mobilbank, og kan enkelt overføre mellom kort og konto eller betale inn ekstra når det måtte passe.

Tone Mesna

Pressekontakt Kommunikasjonssjef + 47 954 27 745
Pressevakt

Pressekontakt +47 21 02 59 90
Pressekontakter i bankene

Christine Meling Christensen

Pressekontakt Kommunikasjonsdirektør +47 951 96 466

Velkommen til SpareBank 1!

SpareBank 1 Gruppen AS er et forsikringsdominert finanskonsern og morselskap til flere datterselskaper som alle utvikler og leverer produkter til SpareBank 1-alliansens banker rundt om i landet. Enkelte av datterselskapene leverer også produkter til LOs forbund og forbundsmedlemmer gjennom fordelsprogrammet LOfavør.
SpareBank 1 er en allianse med banker over hele landet. Vi er til sammen ca. 7 500 ansatte, hvorav rundt 1 200 er tilknyttet SpareBank 1 Gruppen, SpareBank 1 Utvikling og datterselskaper. SpareBank 1-alliansen ble etablert i 1996 i Henningsvær. Les mer om SpareBank 1-alliansen på sparebank1.no

SpareBank 1