TYR STARTER ÅRET MED «VIDUNDERBARN»

TYR STARTER ÅRET MED «VIDUNDERBARN»

Tyr starter året med gatebangeren «Vidunderbarn» - den tredje singelen fra hans kommende debutalbum.

«Vidunderbarn er et tilbakeblikk på hvor vi kom fra og en feiring av det som har skjedd til nå. Låten er en victory lap! Vidunderbarn er også en referanse til mitt tidligere artistnavn;Wonder The Boy». – forteller Tyr

Den unge ordsmeden startet albumløpet i fjor høst med hitsingelen «Månen» med Stig Brenner – som allerede har passert to millioner streams og lå over 50 dager på topp 50, og i november fikk vi «Roser» - en hyllest til alle jentene i Oslo.

Nå følger landets mest produktive rapper opp med en av de første låtene som ble laget til prosjektet, og det som umiddelbart ble en stor og definerende låt på det kommende albumet.

Låten kom også som et resultat av et år med utsolgte konserter, de største festivalene, terningkast 6 i Aftenposten, Spellemannsnominasjon og endelig litt lægs å kaste rundt. – fortsetter Tyr

22-åringen har for lengst bevist at han har en unik teft for tekst og melodi, og flyter som vanlig enkelt gjennom den store og breiale produksjonen, som alltid signert Jimi Somewhere og Milo Orchis, denne gangen med hjelp fra INB4ILEAVE og Doglover95.

«Vidunderbarn» tar oss gjennom flere ulike melodier, der Tyr både reflekterer over veien han har gått og håper det kan bane vei for fler, samtidig som han tar seg tid til å stoppe litt opp og ta inn over seg noe av det som har skjedd.

«Shoutout til alle kidsa som har talent beyond alderen sin. Dere kommer til å finne plassen deres dere og.» - avslutter Tyr.

Tyr har gjennom de siste to årene markert seg som en av de mest spennende artistene i landet. På kort tid har den unge rapperen blitt en ettertraktet featureartist, solgt ut Parkteateret, sjarmert publikum på blant annet Slottsfjell og Feelings, og ikke minst blitt Spellemannsnominert i kategorien «Årets HipHop» for sin debutmixtape «TyrTape», som også fikk terningkast 6 og tittelen «årets rapalbum» av Aftenposten.

I fjor høst var han support på Arif og Stig Brenners konsert i Dødens Dal under UKA, og avsluttet deretter 2023 som support for Stig Brenner på hans Norgesturné, før Tyr byr opp til vals med sin egen albumturné vinteren 2024, passelig kalt «Tyrs Vals».

«Vidunderbarn» er ute 12.januar.