Turab ringer, svarer døden?

Turab ringer, svarer døden?

«Åkej, så, jeg tenkte at «Svartedøden» blir en dobbelmetafor fordi albumet heter «Himmelrotter fra landsbyen», og rotter var de som bærte svartedauden frem, og når folk hører hooket så blir det en sånn dobbelmening, «hva svarte døden», ikke sant? Også heter låta «Svartedøden». Crazy shit bro, trust the process, Inshallah.» - Turab.

Det skjer mye rundt den unge artisten og skuespilleren, og 2023 blir et hektisk år for Turab. I tillegg til å være aktuell med hovedrollen som «Vip» i TV2-serien «Russebussen», ser vi han i slutten av februar debutere som kompanirekrutt 17 i den neste sesongen av «Kompani Lauritzen».

Nå er han også klar med mer musikk, og først ut er «Svartedøden» - en låt som handler om å trosse dødsangsten, fordi er det en ting som er lovet i livet, er det døden. Låten er første låt ut fra Turabs kommende andrealbum – «Himmelrotter fra landsbyen» - det næreste, ærligste og mest personlige prosjektet til Turab så langt.

«Døden diskriminerer ingen. Man blir mer ydmyk når man forstår at hver gang man legger seg, er det en sjanse for å aldri våkne opp igjen. . – forteller Turab

Allerede som 9 åring debuterte Turab som artist gjennom ungdomsprosjektetGatekunst! og i 2014 kom hans første single-utgivelse med navn “Hjertet Slår “. Desiste årene har han gitt utflere singler og høstet mye god kritikk. Spesielt har låten«Igjen» og «Fortjener ikke» satt sine spor hos det norske folk.

«Jeg vil knytte bånd til mennesker jeg ikke kjenner og inspirere til samhold gjennom musikken. Spesielt med mennesker som synes det er vanskelig å finne sin plass. Finne tilhørigheten. Og tryggheten. Håpet er at mine tekster kan gjøre en forskjell hos de som lytter og de som kjenner seg igjen». – forteller Turab.

«Svartedøden» er ute fredag 17.februar.