TikTok-fenomenet Olly Bowman aka Mr Melk er ute med sin første låt!

TikTok-fenomenet Olly Bowman aka Mr Melk er ute med sin første låt!

TikTok-fenomenet Olly Bowman aka Mr Melk gjør sin artistdebut med låten «Fredag (Digg å være norsk)». Den australske moromannen flyttet opprinnelig til Norge på grunn av kjærligheten, og har deretter opparbeidet seg en solid følger base og fått mye oppmerksomhet på grunn av sin humor. På en sjarmerende måte tuller han med det som er «typisk norsk», med bruk av kjente norske fraser. Han har gjennom pandemien blitt et fenomen, og har blant annet besøkt God Morgen Norge, og blitt omtalt i flere aviser.

Låten er Mr Melks debut, og han er klar for å se den utfolde seg på dansegulvene, hele veien fra Heidis til Hemsedal. Hitmaskinene bak låten er produsent Mathias Nilsen, og låtskriverne Petter «Katastrofe» Kristiansen og Magnus «Morgan Sulele» Clausen.

Han har aldri vurdert å gi ut låt tidligere, men har alltid lurt på hvordan er sang egentlig blir til. Mr Melk beskriver prosessen som både gøy og spennende, og noe helt annet enn det han er vant med.

«Jeg gleder meg veldig mye og er åpenbart litt nervøs og – jeg føler sånn sangen captures hele vibben jeg har mot Norge, fordi jeg kødder ikke når jeg sier at det er digg å være norsk liksom.», sier Mr Melk.

Da studiosessions var en helt ny ting for Mr Melk, var man nødt til å i bruk noen utradisjonelle metoder for å sette stemningen.

«I starten måtte jeg loosen opp litt, og var litt nervøs, men så sa Petter at jeg skulle late som jeg er på en sportskamp og skriker til han – så vi skrek litt og sånne ting som var gøy. Da var jeg klar å synge om hvor digg det egentlig er å være norsk. Det føltes sånn at jeg var i en film, singing, herremin så sykt.»

Med tilbakelagte restriksjoner, snø i bakkene og våren på full innmarsj er denne låten akkurat det norske afterski steder trenger nå.

«Håper dere have as much fun listening til låta as I did making it – bare smil og dans, da er det mission acconplished», avslutter Mr Melk.

«Fredag (Digg å være norsk)» er ute på alle plattformer fredag 18. mars»