Staysman slipper "Gi meg en sjanse til" med Ole Evenrud

Staysman slipper "Gi meg en sjanse til" med Ole Evenrud

Hele Norges Staysman følger opp Ole Evenrud-coveren «Jeg Er Bare Lykkelig Når Jeg Drikker» med «Gi meg en sjanse til». Denne gangen er selveste Ole med også!

Den lystige og gitardrevne låten er en allsangvennlig og countryinspirert som handler om å få en sjanse til - selv om man tidligere kanskje har driti seg ut.

«Jeg har en lang historikk med Ole Evenrud. Han var den første fra bransjen som tok kontakt med meg, faktisk. Han hadde hørt en tidlig versjon av låta «Uten sko» i 2008 og ringte for å fortelle at han likte låta og ville gi meg muligheten til å spille den inn i hans studio. I studio den gangen mente han at om jeg klarte, på et eller annet vis å få nasjonal oppmerksomhet, så kunne jeg ha en lang karriere foran meg. Jeg vet ikke hva han så den gangen som ingen andre klarte å se, men jeg vil alltid være evig takknemmelig for at han ga meg den muligheten han ga meg. Han har alltid heia på meg siden og fungerer som min mentor den dag idag. Det var så sjukt motiverende å komme inn i hans studio å se alle salgstrofene fra en lang karriere som artist, låtskriver og produsent. Det tente nok en liten gnist inni meg. – sier Staysman om samarbeidet

Låten er skrudd sammen i det samme studio som vi skrudde sammen «Uten sko» for over 10 år tilbake og det er litt deilig å lage låter i en sound jeg sjæl er veldig glad i. - Staysman

Rølpens far aka Stian Thorbjørnsen aka Staysman har gitt oss alt fra rølpete superhits til gåsehudfremkallende julelåter. I fjor slapp han cover-prosjektet «Norge rundt med Staysman», der han covret lokale hits fra de ulike stedene han spilte konserter gjennom vinteren. Som en mann av folket, involverte Staysman i dette prosjektet fansen direkte, og lot de være med på å velge neste lokale låt via sosiale medier.

I tillegg spilte han i løpet av fjoråret konserter fra Mandal i sør til Hammerfest og Alta i nord, og i vinter har vi sett han som programleder for både «Forbannelsen – Uhkádus» og MGP.

Staysman hviler ikke, og skal igjen ut på veien med en lang konsertsommer foran seg, der han skal rølpe med fansen på over 40 konserter, og med det legge et særdeles godt treningsgrunnlag før han i mars 2024 fyller Oslo Spektrum.

«Gi meg en sjanse til» er ute fredag 28.april.