Sony-stipendet gjør comeback på kvinnedagen 2023, og i år er det kvinner som er, eller ønsker å bli, musikkprodusenter som kan søke.

Sony-stipendet 2023 for kvinnelige musikkprodusenter

Sony-stipendet er tilbake, og det på den internasjonale kvinnedagen, onsdag 8. mars.
I 2023 er stipendet ment å bidra til utviklingsmuligheter for kvinnelige musikkprodusenter eller -produsentspirer.

Sony-stipendet 2023 er åpent for kvinner som er, eller ønsker å bli, musikkprodusenter.
Trenger du for eksempel tilgang til, eller opplæring på bruk av, nødvendig teknisk utstyr for å utvikle deg som musikkprodusent så kan du søke.

Stipendet, pålydende 15.000, - kan brukes fritt, for eksempel til innkjøp av teknisk utstyr, kursavgifter eller lignende.

Det er også åpent for søknader fra tiltak, foreninger og organisasjoner som har fokus på likestilling i norsk musikkindustri.
Da spesielt for å finansiere oppgradering av utstyr, eller til å arrangere kurs og opplæring i musikkproduksjon.

Du kan nominere deg selv, eller andre, ved å sende en kort e-post til elisabeth.riksen@sonymusic.com
Vennligst skriv «Sony-stipendet 2023» i emnefeltet.

Frist for nominasjon er onsdag 12. april 2023, og en vinner vil bli kåret og kontaktet innen utgangen av samme måned.
Du må enten kunne fakturere som foretak eller levere skattekort som privatperson for å kunne motta stipendet.

Sony-Stipendet ble lansert på kvinnedagen i 2019, med fokus på kvinner i norsk musikkindustri, i 2020 var fokus på ungdom under 20 som ønsket å bli en del av norsk musikkbransje.
I 2021 ble summen økt og stipendet omgjort til en slags lavterskel «plasterlapp» for å hjelpe folk i bransjen i en vanskelig pandemi-hverdag.
I 2022 ble det en post-pandemi-pause før stipendet igjen er tilbake i 2023.
Stipendet vil ha ulike musikkrelaterte fanesaker og Sony Music Norway ønsker blant annet å ha fokus på inkludering, likeverd, mangfold, mental helse, ungdom og miljø.