Sandra Lyng "Bygda vår" artwork

Sandra Lyng feirer bygde-Norge

I Norge bor det om lag 5,4 millioner personer, og nesten 75% av disse bor i byer og tettsteder.
Kanskje ikke så rart at bygde-Norge ofte føler seg forbigått.
Men bygda er viktig.
Bygda er selve hjertet av Norge, på godt og vondt.
Bygdesladder, bygdedyret, men også trygghet, tilhørighet og identitet.
Bygda har ofte et helt unikt sosialt og kulturelt felleskap, og det er gjerne her lokale tradisjoner og skikker ivaretas.
Bygda er tett på folkesjela, ufiltrert og ekte.
Som Sandra Lyng.

«Jeg savner å blæste musikk i en Volvo 240 der basskassene er hjemmesnekra!»

Sandra Lyng kjenner litt på hjemlengselen og tar oss med på reise til «Bygda vår».
Ikke til en glorifisert turistversjon, men den bygda der bassen og blodet dunker i takt.
Bygda hvor vi er på vei til fest med litt ekstra hjertebank fordi vi har fått sitte på med crushet som nettopp har fått lappen og er nykronet konge av landeveien.

«Bygda vår» har en pulserende rask beat og mer enn noen dråper nostalgi.
Den har Sandra skrevet med låtskriver- og produsentduoen tobago, som også produserte Staysman-duetten «Siste kveld».

«Låten er en hyllest til alle bygdene i Norge og den herlige bygdekulturen. Det er en hyllest til kreativiteten som ungdom viser når det ikke er en masse aktiviteter og tilbud. Og det er en hyllest til rånekulturen, som heldigvis har begynt å få litt anerkjennelse.»

«Bygda vår» fra Sandra Lyng er sommerlåt som feirer bygdelivet for alle – i bygd og by – fra og med fredag 16. juni.