Peder Elias "Row Your Boat" artwork

Ro og ryk og reis med Peder Elias

Row, row, row your boat far away for me.
Cause I don’t want anything to do with you, your friends or your family.

«Row Your Boat» er det kontrastfylte resultatet av at Peder Elias og med-låtskriver Oliver Epsom ble inspirert både av usunne og manipulerende forhold, samt en kjent og kjær folkevise skrevet av den amerikanske forfatteren og læreren Eliphalet Oram Lyte for om lag 171 år siden.
Den tekstlige tvisten over kjente toner, som så vokser til en lystig poplåt produsert av Oli Som, gir litt ekstra perspektiv til budskapet om å be noen om å ryke å reise.

Row, row, row your boat, row and don’t look back.
Cause honestly, I’ve had enough of you playing my heart.
I’m done with that.

Den talentfulle og hardtarbeidende 26-årige artisten og låtskriveren fra Trondheim har hatt noen travle år. Han har oppnådd enorm suksess i Asia, særlig i Sør-Korea hvor debutalbumet «Love & Loneliness» er sertifisert til 6x platina, og han mottok prisen for International Artist of the Year under Genie Awards 2022. Hver eneste single Peder Elias Eriksrud Kjørholt har sluppet siden «Bonfire» (2019) har vært topp 10 i minst ett Asiatisk marked, og allerede i 2022 kunne han feire en halv milliard streams.

Hans forrige single, «Paper Plane», tok av fra start. Hjemme i Norge var den Ukens single på P3, det ble laget over 400.000 kreasjoner på TikTok, den gikk rett inn på hitlistene i Sør-Korea og ble topp 3 både på den store Kinesiske strømmetjenesten QQ og Taiwanske KKBOX. I april i år mottok Peder Elias Spellemannprisen for “Årets internasjonale suksess”, i den forbindelse får han dele ut Music Norway-stipendet på 100.000 norske kroner fredag 9. juni. Både som artist og MOT-ambassadør blir Peder Elias invitert til å reise Norge rundt, men utgivelsen av «Row Your Boat» feirer han når han besøker Taiwan for første gang i forbindelse med at han skal spille under So Wonderful-festivalen.

«Row Your Boat» med Peder Elias er ute fredag 2. juni 2023.

Don’t look back.
Don’t let go.
Keep on rowing on and on.
Cause I can’t stand.
Where we’re at.