Rat City setter stemningen med Bring Back The Summer

Rat City tar sommeren tilbake

Rat City er overskuddprosjektet til noen forholdsvis kjente karer fra Drammen, og med godt over 125 millioner avspillinger til nå så kan man si at Lasse Michelsen, Kent og Cato Sundberg har et OK+ side hustle.
Denne gangen har de hatt med seg den ekstremt produktive låtskriver- og produsentduoen Tobago, Jim Bergsted og Helge Reinsnes Moen, i studioet i Skolegata.

Resultatet, «Bring Back the Summer», er en låt som oser sommer, men faktisk ble den til på en kald og regntung kveld i studio. En sånn høstkveld hvor gjengen kjente litt ekstra på hvor mye de lengtet tilbake til sommeren med grilling i parken, lukten av solkrem, iskald rosévin og lyden av Postgirobygget som konkurrerer med reggaerytmer.

De ble rett og slett litt sentimentale der de mimret om sommerflørtene som kom og gikk, og norske sommernetter hvor solen ikke går ned.
Så de bestemte seg for å fange dette bittersøte. Hvordan gleden over en magisk sommerdag, og natt, blir holdt litt i sjakk av vissheten om at høsten lurer.
En glad låt låt med noen litt tristere undertoner som er over litt før man skulle ønske, akkurat som sommeren.

Rat City, med Jim på vokal, holder fast i følelsen av sommer med «Bring Back the Summer»; som et soundtrack til sommeren enten du skal sole deg i hagen, på roadtrip til Stavern, nyte midnattsolen i Honningsvåg, flørte på Sørenga, svette på et ferietomt treningssenter, vorse før hagefesten eller på nachspiel hos en eks du kanskje ikke er helt ferdig med.

Rat City feat Jim gir oss «Bring Back the Summer» fredag 21. juni.