Rat City er tilbake med "Lucky Luke"!

Rat City er tilbake med "Lucky Luke"!

Stjernelaget Rat City slo gjennom med et brak da de slapp den spellemannsnominerte singelen Kind of Love med Isak Heim i 2019, og som per i dag har drøye 40 millioner streams. Siden har produksjons- og låtskriverteamet pumpet ut hits på løpende bånd, både i det audiovisuelle prosjektet Rat City, og for andre artister. Dagny, Kiesza og Ruben er blant de som har fått god drahjelp av Rat City på noen av sine største hit-låter.

Nå er de endelig klare med ny musikk! Lucky Luke – er en western-feeling låt inspirert av tegneserielegenden Lucky Luke.

«Vi skrev låta sammen for ca 2 år siden under en session i studio. VI hadde laget skisse av et track, snakket litt om at det hadde vært kult å få inn litt western-feeling, da er jo Lucky luke en grei referanse å ta med seg inn i låta. Grunnskissa ble faktisk laget live på twitch i sin tid. Da lekte vi litt med å lage en låt kun med kroppslyder. Det er vel ikke så mye igjen av det i låta nå akkurat, men det kom i alle fall en ide ut av det.» – forteller Rat City.

Rat City er et høykonseptuelt audiovisuelt prosjekt unnfanget av de norske låtskriverne og produsentene Kent og Cato Sundberg, Lasse Michelsen, samt animatør og designer Micah Monkey som kreativ direktør.

Låten er laget og produsert av Kent, Cato og Lasse i Rat City, skrevet sammen med Autumn Rowe (Dua Lipa, Ava Max, Leona Lewis, Alexis Jordan, Jon Batiste), med Audun Haukvik, kjent fra The Voice på vokal.

Autumn Rowe visualiserer gjennom teksten følelsen låten gir, og den røffe stemmen til Audun Haukvik forsterker referansene, og gjør det lett å forsvinne inn i cowboyenes verden.

«Lucky Luke» er ute fredag 24. juni