Artwork for "Papp og Papir"

Pop, papp og papir fra Klossmajor

Med mye på hjertet, både musikalsk og tekstlig, slipper Klossmajor sin tredje fullengder til neste år.
Singelen «Papp og Papir» er første smakebit og kommer allerede fredag 8. september.
Tematisk spinnes det videre på voksenlivets utfordringer med humor, varme, melankoli og noen flere erfaringer under beltet.
Dratt mellom å være tilfreds eller å bli igjen i melankolien, slår «Papp og Papir» et slag for alle dagene hvor sola titter frem bak skyene. Den er en kontant poplåt med et uforglemmelig riff, pakket inn nydelig, nyansert og nytenkende trestemt vokal.

Klossmajor har etablert seg som et sterkt liveband på Norges scener de siste årene. De tre vokalistene Karoline Karlsen, Dorothea, Økland og Maja Sørbø veksler på å være i front med sterke vokalharmonier, fløyelsmyke melodier og innslag av rap. På konserter har vokalistene med seg et stødig liveband bestående av medprodusenter Håvard Ersland, Martin Morland, Sander Eriksen Nordahl og Olav Abildgaard som sørger for at digge korder møter spenstig bass og trommer.

Låtskriver er Karoline Karlsen og med norske tekster om oppvekst, kjærlighet og relasjoner fester de seg til hjernen og gjenklangen ljomer i øret og hjertet i lang tid etterpå.

Klossmajor opparbeider stadig sin plass som en musikalsk følgesvenn både innspilt og live og i september fester Klossmajor sitt grep om den norske pop-scenen ytterligere når de inntar Blå og Sentrum Scene under by:Larm.

Singelen «Papp og Papir» fra Klossmajor ser dagens lys 8. september

Eline Darki