Personlig og utleverende fra Morgan Sulele

Personlig og utleverende fra Morgan Sulele

Du vet den følelsen du får når du går gjennom en sorg etter et brudd, og eksen attpåtil har funnet seg en ny kjæreste? Man ønsker hverandre alt godt, men likevel sårer det å se at den andre har gått videre. Nettopp den følelsen er inspirasjonen bak Morgan Suleles nye låt.

«Jeg håper folk, og ikke bare gutter, kjenner seg litt igjen i teksten. De fleste har gått gjennom en sånn prosess, så jeg håper folk kan kjenne seg litt igjen og at den kan hjelpe noen som er i samme situasjon.», forteller Morgan Sulele

Den meget personlige og utleverende låten er skrevet sammen med Magnus Bertelsen og Peder Elias, og er produsert av svenske Carl-Philip Ström.

«Da det var oss» er ute på alle plattformer fredag 21. januar.

Siden gjennombruddet med "Bare min" sommeren 2016, har Morgan Sulele turnert og spilt konserter og festivaler over hele landet, samt herjet på hitlister over hele Norden. Legger du sammen egne låter og låter han har skrevet for andre kan han (om han hadde vært typen til det) skryte av over 900 millioner streams så langt.

Han har blant annet jobbet med artister som Matoma, Tungevaag & Raaban, Marcus & Martinus, Jesper Jenset, Katastrofe og Staysman. Magnus Clausen, som han egentlig heter, er også en av låtskriverne på John Legends nye låt «In My Mind», som i skrivende stund har drøye 26 millioner streams. Clausen har i tillegg vært delaktig på det nye albumet til Alan Walker, og co-skrevet låten «Not You ft. Emma Steinbakken»

Vinteren 2020 fikk vi muligheten til og bli bedre kjent med personen bak de folkekjære låtene da Morgan (Magnus) var med i den niende sesongen av «Hver gang vi møtes» på TV2.

Morgan har holdt aktivitetsnivået oppe til tross for pandemien, og i løpet av 2021 ga han ut «Danse Med Meg Selv» og «Sørenga» med Arne Hurlen og Postgirobygget, i tillegg til samarbeidet med Adrian Sellevoll på låtene «Bacardi fra en kopp» og «Skyene».

Nå er Morgan klar for å vise en litt annen side av seg selv, og gleder seg til å slippe mer musikk i løpet av 2022.