Fredag 26. januar slipper følger Peder Elias opp Alan Walker-samarbeidet "Who I Am" med bittersøte "Forever Was Never Enough"

Peder Elias deler sin bittersøte popfilosofi

«Forever Was Never Enough» fanger den bittersøte følelsen av å vite at du, tross alt, har vært heldig som har fått ha en forbindelse så sterk at det knuser hjertet når den tar slutt.

Den ble inspirert av sorgen en føler når noe er ugjenkallelig over, sorg for en tenkt fremtid en aldri vil få oppleve. Slutten på en æra en forventet skulle vare evig.

Artist og låtskriver Peder Elias skrev «Forever Was Never Enough» sammen med britiske Josh Oliver og låtskriver- og produsentduoen Tobago, Jim Bergsted og Helge Moen, for en tid tilbake. Allerede da betydde den noe spesielt for Peder Elias, men han visste at han måtte vente med å gi den ut til tiden var rett. Og det er nå.

Jeg, og folk nær meg, har hatt livsendrende opplevelser som å miste noen de har kjær, brudd, separasjon og skilsmisse, eller vennskap som har tatt slutt. Noen ganger er det dramatisk, andre ganger bare en naturlig utvikling som bryter bånd vi trodde var evige.

Peder Elias snakker om å se tilbake på definerende øyeblikk og personer med takknemlighet, selv når det gjør vondt. Det å ha utviklet og delt romantiske, platoniske eller familiære bånd har hjulpet til med å forme og inspirere deg, gjøre deg til den du er i dag.

Selv om våre erfaringer er helt unike for oss, er det allikevel mulig å finne et fellesskap hvor vi kan forstå, hjelpe og støtte hverandre i vanskelige tider. For eksempel i musikken.

«Forever Was Never Enough» er en sang om å akseptere at livet ikke er rettferdig, og at vi noen ganger må si farvel til en person eller en æra, eller til og med en versjon av oss selv, som vi ønsket å holde fast i for alltid. Det er en påminnelse til meg selv og alle som måtte trenge det om å huske at de gode tidene, hvordan vi har vokst, elsket og lært, er verdt smerten av et tap, selv om det kanskje ikke virker sånn akkurat nå.

Peder Elias deler «Forever Was Never Enough» fredag 26. januar.

Peder Elias er en internasjonalt suksessrik og prisbelønt artist og låtskriver. Peder Elias Eriksrud Kjørholt, født 14. januar i Trondheim, artistdebuterte i 2018 og fikk sitt internasjonale gjennombrudd i 2020. Han har hatt flere listetoppende hitsingler, og i 2022 ga han ut sitt multi-platinasertifiserte debutalbum «Love & Loneliness». Peder Elias har besøkt Asia flere ganger for å møte og spille for fans. Han har opptrådt for enorme folkemengder på store festivaler, i Norge og utenlands, og høsten 2023 hadde han utsolgte headlinershow i Sør-Korea og Taiwan, samt at han toppet listene i Kina. Peder Elias er for øyeblikket høyt oppe på hitlister over hele verden med Alan Walker-samarbeidet "Who I Am". Han jobber i tillegg med å ferdigstille sitt andre album, «Youth & Family», som er planlagt utgitt tidlig i 2024.