PandaPanda og Erika Norwich løfter kjærlighetssorgen til nye høyder

PandaPanda og Erika Norwich løfter kjærlighetssorgen til nye høyder

«Danser bort eksen!» Klassikeren «Fuck deg» har fått et 2024-løft!

«Føles ut som eksen min sin beskjed til meg» - forteller Panda 2

Etter flere toppliste-plasseringer med låter som «Det eneste jeg vil er å ha det fett» og «Idiot» sparker PandaPanda og MGP-aktuelle Erika Norwich i gang et samarbeid med å flippe kjærlighetssorg om til dansefest.

«Vi er for tiden inspirert av 90s early 2000s sound og følte at låten Erika var med i MGP med hadde et fett Aqua preg over seg. Det virket som et godt utgangspunkt for en collab» - presiserer PandaPanda

Et tilfeldig møte på en fest gjorde at det ene førte til det andre, og før de visste ordet av det satt de sammen i en session og snakket om slagere de ville løfte og gi nytt liv. «Fuck deg» var det første som poppet inn i hodet til alle, og da var det gjort.

PandaPanda består av Erlend Torheim fra Stavanger, som har spilt i band siden barneskolen og har en ingeniørmaster i baklomma, og Ferdinann West fra Oslo som er selvlært produsent og låtskriver med et allerede produsert album. Med inspirasjon fra blant annet Ballinciaga, Beathoven, Roc Boyz og Broiler leverer de norsk pop på sitt beste – låter som smeller både til hverdag og fest. Som passer på alt fra mørke klubber til hovedscenen på Stavernfestivalen. PandaPanda er to pandaer som er klare for eventyr, og de har selvsagt et viktig mål – å gjøre mamma stolt på veien.

Erika på sin side har gjort seg bemerket som en talentfull artist og låtskriver. Med låter som «Til lillebror» med over 2,5 millioner streams og «Usynlig» som begge var inne på Spotifys Topp 50, og nå MGP-låten «My AI» som landet en #5-plass på samme liste har den unge trønderen satt sine spor. Med en massiv følgerskare på TikTok er det ingen tvil om at hun har hatt braksuksess med både voksende streaming- og følgertall. Nylig varmet hun opp for Marcus & Martinus i Oslo Spektrum hvor «Fuck deg» fikk sin livepremiere da gutta i PandaPanda dukket opp!

«Vi gleder oss til release, og føler vi er enda et steg nærmere å gjøre mamma stolt» - fullfører Panda 1

«Fuck deg» er ute tirsdag 20.februar.

Sara Berg