Norgesaktuelle Depeche Mode slipper «Ghosts Again» fra det kommende albumet Memento Mori

Depeche Mode slipper låten «Ghosts Again» i dag og bekrefter at det kommende albumet Memento Mori er ute 24. mars, via Columbia Records. Singelen er tilgjengelig på alle plattformer og albumet kan forhåndsbestilles som 2LP vinyl, CD og kassett.

«Ghosts Again» er intet mindre enn klassisk Depche Mode; med lyriske bilder fra Dave Gahan som «wasted feelings, broken meanings... a place to hide the tears we cry» og en hypnotisk Martin Gore-gitar på toppen av en oppløftende og optimistisk groove.

Hør «Ghosts Again» her

«Ghosts Again» har blitt tolket visuelt av Depeche Modes mangeårige samarbeidspartner Anton Corbijn, som også har designet albumcoveret. Corbijns overlegne gjengivelse av sangen i harde, men likevel rike, monokrome fargetoner kan sees her.

Dave Gahan forteller dette om slippet:

– To me, «Ghosts Again» just captures this perfect balance of melancholy and joy, it’s not often that we record a song that I just don’t get sick of listening to – I’m excited to be able to share it.

Memento Mori blir bandets femtende studioalbum – samt det første Gahan og Gore slipper etter at Andrew «Fletch» Fletchers gikk bort i 2022. Albumet er produsert av James Ford, med ytterligere produksjonsarbeid av Marta Salogni. De tolv sangene tok form i starten av Korona-pandemien, som resulterte i at de er direkte inspirert av perioden.

Tracklist:

1. My Cosmos Is Mine
2. Wagging Tongue
3. Ghosts Again
4. Don’t Say You Love Me
5. My Favourite Stranger
6. Soul With Me
7. Caroline’s Monkey
8. Before We Drown
9. People Are Good
10. Always You
11. Never Let Me Go
12 .Speak To Me

23. mars legger Depeche Mode ut på sin nittende turné, med første stopp i Sacramento, California. Europa-delen av turnéen starter i midten av mai, som de runder av på Telenor Arena i Oslo 11. august. For mer informasjon og billetter se depechemode.com.

Cecilie Moberg Brinchmann-Hansen

Pressekontakt Senior PR manager, intl rep +47 477 47 658