Artwork Anna Kajander "Hybelkanina"
Artwork Anna Kajander "Hybelkanina"

Musikalsk vårrengjøring fra Anna Kajander

Anna Kajander oppfordrer til en skikkelig vårrengjøring i hjerte og sjel, og ikke bare hjemme, med «Hybelkanina». En smakfull poplåt med litt røffe kanter, ute fredag 14. april.

Med «Hybelkanina» leverer Anna Kajander enda et stykke smakfull pop. Denne gangen med et lydbilde som viser en litt råere side, både lyrisk og musikalsk.

28-åringen fikk god respons – Anna Kajander har for lengst imponert oss med sin deilige pop. Denne er både litt drømmende og optimistisk skrev 730.no – da hun slapp singelen «Æra» i februar og spilte for et entusiastisk publikum på Parkteatret i mars. Den nordnorske artisten går en travel vår i møte med flere konserter i løpet av det kommende halvåret, og hun gleder seg kanskje spesielt til å stå på scenen hjemme i Lofoten i august.

Hybelkaniner kommer i flere former og «Hybelkanina» handler om å ta et oppgjør med ting og forhold som blir liggende urørt i livet, og som man innimellom må ta seg sammen for å rydde opp i eller helt bli kvitt. Låten er, i likhet med «Æra» produsert sammen med Jonas Kroon, og musikalsk beveger Anna seg i et noe mørkere landskap enn tidligere, men «Hybelkanina» har fremdeles et tydelig driv og en fengende melodi. Samt Annas umiskjennelige vokal.

Påsken er over, våren er her og det passer perfekt å ta en skikkelig vårrengjøring i kriker og kroker av livet så vel som i hjemmet.

«Hybelkanina» fra Anna Kajander er tilgjengelig på alle digitale plattformer fra fredag 14. april.

Elisabeth Riksen