Morgan Sulele løfter frem en gammel klassiker med «Lighter 2.0!»

Morgan Sulele løfter frem en gammel klassiker med «Lighter 2.0!»

Årets sommerbænger fra Morgan Sulele kommer allerede i mars.

Hitmaskinen er tilbake med en ny og fengende versjon av en 12 år gammel klassiker, og låten er like fengende nå, som den var da.

«Låta handler om en person man bare ikke klarer å holde seg unna og som tenner meg. Som en LIGHTER» -avslører Morgan Sulele, som med sin unike stemme legger et friskt preg på den tidløse låten.

Den ble til ved en tilfeldighet en dag Morgan Sulele var i studio, og deretter falt brikkene fort på plass.

«Jeg satt i studio og lekte meg med melodier også tenkte jeg på den legendariske låten til E&K fra 2011. Den passa perfekt for melodien jeg hadde laga, så jeg ringte Kriss og presenterte ideen. Han elska det og syns det var på tide med en «Lighter 2.0». Så var det ett vers ledig og der hadde vi sjukt lyst til å få med Alexandra, for å gjøre låta enda mer vill og få inn ett jenteperspektiv.» - fortsetter Morgan Sulele

Med seg på laget har han både «Love Island»-programleder Alexandra Joner og Erik & Kriss, som sammen tar oss med på en nostalgisk reise med, «Lighter 2.0».

Alexandra Joner trenger ingen særlig introduksjon, og selv om hun har valgt å ikke prioritere artistkarrieren de siste årene, har hun likevel flere millioner av streams bak seg.

«Dette er super stas og nostalgi. Er helt sjokkert over hvor lenge siden denne kom ut, for det det føles som i går. Det er superstas å jobbe med legendene Erik & Kriss og hitmaskinen Morgan Sulele.» - sier Alexandra Joner.

Bærumslegendene Erik & Kriss har flere hits i bagasjen, og er kjent for blant annet låter som «Dra Tilbake», «Ølbriller» og «Pusterom», i tillegg til «Lighter 2.0»..

«Da vi lagde disse låtene for mange år siden hadde vi overhodet ingen tanker om at de kom til å leve videre og ihvertfall ikke at det kom til å bli laget nye versjoner i fremtiden. Så da Morgan tok kontakt og sa han hadde laget en ny versjon av “Lighter 2.0» føltes det ut som en skikkelig ære! Ikke bare fordi det er Morgan, men også fordi låta høres ut som en bænger!» - Erik & Kriss

Med Erik & Kriss' tidløse rap og Alexandra Joners sassy vers, blandet med Morgan Suleles unike sound, blir denne versjonen garantert en av årets sommerhits.

Gjør deg klar til å bli fanget av «Lighter 2.0» på nytt, når denne herlige låten treffer strømmetjenestene.

«Lighter 2.0» er ute fredag 22.mars.