Låtskriving for Aiba er som en terapisession

Låtskriving for Aiba er som en terapisession

21 år gamle Aiba har siden låtene «Narnia» med Maria Mena og «Pappa» brukt pandemitiden i studio med noen av landets beste produsenter, og nå er oslogutten tilbake med ny musikk. Først ut er en nydelig poplåt i form av Kastel-produserte «Sympati», en låt som handler om at enkelte mennesker fremstår som helt forskjellige personer, basert på hvor de er og hvem de er rundt.

«Noen forandrer seg til det bedre, noen forblir den samme. Sangen er egentlig bare en utrykkelse av følelser over en situasjon jeg havnet i med noen. Jeg bar nag over det den tiden, og jeg bare skrev det jeg følte. Hun hoppet alltid inn i et slags teaterstykke når folk var rundt henne, og det plagde meg skikkelig at hun oppførte seg rart mot meg under 4 øyne. Men, det ble en fin sang ut av det og fortid er fortid», forteller Aiba.

Helt siden barndommen har Aiba vært en målrettet og kreativ person med mange hobbyer, og med musikken tar han med oss gjennom hele følelsesspekteret, alle fargene og tempoene.

«Jeg var litt frustrert over ting den kvelden, så jeg la de første tingene jeg kom på. Det ble en slags terapisession, fordi det roet nervene når jeg klarte å sette ord på det. Jeg dro hjem zen morningen etter», fortsetter han.

«Sympati» er ute på alle plattformer fredag 4.mars»