Kurt Nilsen slipper "High Love" fredag 8. september

Kurt Nilsen er høy på spilleglede og kjærlighet

«Da jeg skrev denne låten kjente jeg på en energi og lykkefølelse jeg trengte i livet mitt og i setlisten min. Denne låten elsker jeg å spille live!»

Kurt Nilsen låter fantastisk enten han synger med symfoniorkester, band eller – dette gjetter vi bare – i dusjen. Og det er jo sånn at han stort sett lar seg inspirere av de store følelsene, som kjærlighet og savn, slik at låtene også blir mektige med plass til toner fra for eksempel KORK.

«Når jeg gjør følelser om til musikk så er det ofte sånn at strykere passer godt. Men ikke denne gangen. Nå kjente jeg at det var på tide å bytte gir og øse på litt. Jeg ville ha god gammeldags rock’n’roll!»

Og High Love leverer! Det er en kraftpakke av en rett-fram-rockelåt hvor Kurt har skrevet musikken alene, og teksten sammen med Eirik Grønner. Fast makker Bjørn Bunes har produsert.

«Bandet og jeg har spilt på festivaler hele sommeren, og det har vært så himla gøy. Det har inspirert meg til å skrive en låt som High Love. Den er en energiinnsprøytning som skaper litt mer dynamikk og gjør konsertopplevelsen enda bedre for publikum og for meg. Det er en låt som løfter den gode stemningen enda et par hakk».

Rett og slett et bestillingsverk fra Kurt Nilsen til Kurt Nilsen, bandet og publikum.

«Jeg gleder meg så til å spille den på klubbkonserter der det er mørkt og svett og tett og jeg kan kjenne energien tilbake fra publikum».

"High Love" fra Kurt Nilsen er en handlingens låt, en låt om å være og gjøre, ikke overtenke, og den glir glatt inn i livet og fest-spillelistene dine fredag 8. september.