Kamelen slipper hyllest til moren

Kamelen slipper hyllest til moren

Kamelen hadde et strålende 2022, med bl.a å toppe streaminglistene med «BAP», 2 x utsolgt Sentrum Scene, Norgeturné, Spellemann, festivalsommer og kinopremiere på egen dokumentar. Han starter 2023 med å slippe en rørende hyllest til moren sin som gjøres live på Lindmo samme dag. «Mama» er ute fredag 20. januar.

«Dette er låt jeg lagde til min mor, men håper den kan gi håp og styrke til andre som opplever sykdom, kriser eller rett og slett går gjennom noe vanskelig. Det føles godt å vite at låten gav mamma styrke og motivasjon mens hun var under behandling» - Kamelen

Den platinasertifiserte Bergenseren har de siste årene blitt en av landets største rappere. Han har vært godt synlig med hitlåten «Creme De La Creme», «BAP» med Broiler og Emma Steinbakken, opptrådt på blant annet P3 Gull, VG-lista og Gullruten, vært radiolistet på både P3, MP3 og P3X, Spellemann- og P3 Gull-nominert, hatt flere landsoverskridende samarbeid og ligget på topplistene i Danmark - i tillegg til å slippe låter som «Ali», «Kapital» og «Kriminell» med Lars Vaular. I høst turnérne han med konserter i blant annet Oslo, Ålesund og København, i tillegg til to konserter på USF Verftet i Bergen der den første ble solgt ut på under to døgn. Samtidig har han vært aktuell med dokumentarfilmen «Si Ingenting» på kinoer over hele landet.

«Mama» er ute 20. januar.

Lisa Bjorheim

Pressekontakt Head of PR, local rep +47 981 39 024