Julie Bergan, foto Paul Edwards

Julie Bergan slipper "Waste A Tear"

- «Waste A Tear» ble starten på en ny æra for meg. Den ble skrevet den dagen jeg bestemte meg for å sette en strek over det som hadde vært og gå videre. Inspirasjonen bak var slik jeg hadde det på tidspunktet, som var en av mine vanskeligste, men også mest lærerike perioder i livet! Låten ble derfor en slags frigjøring for meg», forteller Julie Bergan

Det fant sted i Stockholm sammen med en velkjent samarbeidspartner, Linnea Södahl (NEA) som lenge hadde ønsket å introduserte Julie for produsent og låtskriver Anton Hard. De tre fant raskt tonen og da Julie begynte snakke om 2000-tall pop som referanse dykket de raskt ned i egne «guilty pleasures» spillelister.

På Julies liste lå Bomfunk MC’s «Freestyler» og låten endte med å virkelig sette preg på det ferdige produktet.

-«Freestyler» er ett av de aller første musikkminnene jeg har som fikk meg til å danse. Jeg ELSKET låten og spilte den om og om igjen på cd spilleren mens jeg danset på rommet mitt, lettere flau bak lukket dør. Tror jeg var rundt 6 år og drømte om å breakdanse som de rå gutta i musikkvideoen forteller artisten videre.

Parallelt med at Julie er aktuell med ny musikk, og jobber med å ferdigstille enda mer i studio, bruker hun store deler av dagene på å forberede seg til en exclusive festivalrunde i sommer og den langstrakte «Diamonds Tour» hun legger ut på i høst. Og at «Waste A Tear» kommer til å sette sitt preg på disse konsertene er vi sikre på.

-«Waste A Tear» er for meg en låt for å feire seg selv og være stolt. Kanskje du klarte å slutte i jobben du hatet eller endelig forlate forholdet som ikke var bra for deg? Jeg håper folk vil sette på «Waste A Tear» når de vil feire sitt eget valg og livet. Det er i hvertfall det jeg gjør!»

«Waste A Tear» er ute fredag 26. mai.

Lisa Bjorheim

Pressekontakt Head of PR, local rep +47 981 39 024