Artwork

Julie Bergan slipper "Old Habits" og opptrer på Lindmo i kveld

«I don’t wanna go back home without you
I don’t wanna open the door
How am I supposed to live without you
When I don’t even know me anymore»

Julie Bergan slipper «Old Habits» - en nær og nedpå låt om å miste noen. Med sår vokal og minimalistisk produksjon skildrer hun hvor vondt det kan være når en som har stått deg nær plutselig ikke er der lenger.

«Det handler om hvor skummelt det kan føles i det øyeblikket man forstår at ting aldri kommer til å bli som det en gang var. Da føles det noen ganger lettere å forestille seg eller bare late som alt er som før, bare for å fortrenge det vonde litt lenger» - Julie Bergan

«Old Habits» er laget med Fallon King og Chris Clark, de samme LA-baserte produsentene og låtskriverne som hun jobbet med på forrige singel, «Nobody Loves No One». Julie har jobbet mye med dem det siste året, og hun var i studioet der da idéen til akkurat denne låten kom etter en samtale med en av hennes nærmeste venninner.

«Tankene mine den dagen var hos venninnen min som hadde mistet lillebroren sin, og jeg klarte ikke slippe det, så det ble en låt. Old Habits er til Daniella og Torstein <3» - Julie Bergan

I juli har Julie Bergan og bandet bergtatt publikum på festivalscener over hele landet og i høst legger hun ut på en langstrakt Norgesturné, «Diamonds Tour», som sparker i gang i Haugesund 19. oktober. Se full oversikt her.

«I sommer har vi fått varmet opp på ordentlig vis, og med et større og sterkere team enn noen gang har jeg troen på at vi skal levere tidenes show på klubbscenene rundt om i Norge denne høsten» - Julie Bergan

«Old Habits» er ute fredag 13. oktober, samme dag som hun er gjest og opptrer på Lindmo på NRK.

Regions