Julie Bergan slipper "Nobody Loves No One"

Julie Bergan slipper "Nobody Loves No One"

Etter en fullstappet festivalsommer sparker Julie Bergan i gang høsten med ny musikk. «Nobody Loves No One» utforsker tematikken rundt egenkjærlighet og er en slags unnskyldning til seg selv.

«Låten handler om hvordan vi så lett kan ha tro på og gi så mye tid, krefter og lojalitet til et annet menneske, samtidig som det kan være så vanskelig å gi det samme til seg selv. Den beskriver hvor langt man går for kjærligheten til andre, når den du egentlig må ha et forhold til først er deg selv» - Julie Bergan

Låten er laget med Fallon King og Chris Clark i Los Angeles, to låtskrivere og produsenter Julie har jobbet mye med det siste året. I studio har de gradvis blitt bedre kjent og åpnet opp til hverandre om reiser de har vært på, hvor de fant en slags fellesnevner: at de alle har en en innebygd tendens til å gi alt for andre, men kommer til kort når det gjelder å vise den samme omsorgen for seg selv.

««We can go the lengths for a stranger but leave our own hearts exposed when it goes bad». Noen ganger må man bare minne seg selv på at «jeg er også viktig», og finne styrken i seg selv igjen» - Julie Bergan

Med inspirasjon fra 2000-talls Kelly Clarkson, Avril Lavigne og Robyn, viser låta også en Julie som ikke er redd for å utforske og å vise nye musikalske sider.

De siste månedene har Julie og bandet bergtatt publikum på festivalscener over hele landet og i høst legger hun ut på en langstragt Norgesturné, «Diamonds Tour», som sparker i gang i Haugesund 19. oktober.

«Sommeren har vært helt fantastisk. Det har vært så godt å være tilbake på festivalscenen, og føler det har vært en skikkelig smakebit på hva vi kan vente oss denne turnéhøsten. Vi har fått varmet opp på ordentlig vis, og med et større og sterkere team enn noen gang har jeg troen på at vi skal levere tidenes show på klubbscenene rundt om i Norge denne høsten» - Julie Bergan

«Nobody Loves No One» er ute fredag 29. september.

Regions

Lisa Bjorheim