Jesper Jenset håper du har det bra

Jesper Jenset håper du har det bra

Fredag 25. november slipper Jesper Jenset "Håper du har det bra". En ærlig låt om den motsetningsfylte tiden etter et brudd. Garantert fri for julestemning.

Hele sommeren og høsten har Jesper Jenset gitt oss gåsehud. Singelen ved med samme navn har vært blant de mest spilte på norske radioer, og nå følger moldenseren opp med «Håper du har det bra». Som kanskje ikke er fullt så helhjertet raus som tittelen tilsier.

“Den handler vel egentlig om å ha vært fanget i noe man endelig kan kutte ankeret og komme seg videre fra. Så selv om låta er litt emo er den enda mer et frigjøringsanthem. Typ sette seg i bilen, spille høy musikk og vise fingern til fortia.”

Etter flere drømmesamarbeid (Julia Lov, Vinni, AVGVSTVS) de seneste månedene skinner Jesper helt på egenhånd med en låt som ærlig reflekterer den motsetningsfylte tiden etter et brudd. Du vet, når man kjenner at det fortsatt er noen snev av både irritasjon og betatthet igjen selv om man strengt tatt skal ha kommet seg videre og naturligvis ønsker eksen alt godt. Eller i hvert fall ikke noe vondt...

“Den låten her er litt ekstra spesiell for meg fordi den er skrevet sammen med to moldensere og produsert av meg selv. Hele prosessen har vært veldig organisk og jeg gleder meg til å få vist en side av meg selv folk ikke har hørt eller sett før.”

I september fylte Jesper Jenset Parkteatret i Oslo med pop-perler og allsang, og selv sier han at han er mer inspirert enn noensinne til å dele ny musikk. Jesper har, om mulig, tilbragt mer tid i studio enn han pleier og dette bærer frukter i form av ny musikk hvor «Håper du har det bra» blir første smakebit. En saftig, frisk og kanskje litt syrlig, godbit som kommer fredag 25. november, akkurat i tide før juleribben og julemusikken overvelder oss alle.